Forum > Färdiga produktioner

Unifaun - "End-or-Fin"

<< < (7/13) > >>

Nad:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.05.2008, 17:29:34 ---Törs inte säga det här...

jo förresten....

näej säg det inte...

Jo gör det!

Öhhh  B)

--- Slut citat ---

Absolut världsklass! :)

Trevlig helg!
Nad

Nad:

--- Citera ---Nä, behåll det. Om det är vad ni ville uppnå så skall ni bara ta åt er en begränsad del av kritiken. Det gäller inte alltid men det gäller när det är så här bra material.
--- Slut citat ---

Ja vi behåller det, MEN...vill jag poängtera, sustainpedalen skall nu ses över.
Vet att jag yttrade mig en smula avigt mot att man helt avsaknade den.
Tonen var aldrig menad ovänlig, jag vill att ni tänker på och har överseende med
hur jag svarade. För sustainpedal finns det, inte tillräckligt länge bara. :)

Trevlig helg och tack alla som lyssnat och kommenterat!

Nad

Memphis:

--- Citat från: Nad skrivet 09.05.2008, 19:12:57 ---
--- Citera ---Nä, behåll det. Om det är vad ni ville uppnå så skall ni bara ta åt er en begränsad del av kritiken. Det gäller inte alltid men det gäller när det är så här bra material.
--- Slut citat ---

Ja vi behåller det, MEN...vill jag poängtera, sustainpedalen skall nu ses över.
Vet att jag yttrade mig en smula avigt mot att man helt avsaknade den.
Tonen var aldrig menad ovänlig, jag vill att ni tänker på och har överseende med
hur jag svarade. För sustainpedal finns det, inte tillräckligt länge bara. :)

Trevlig helg och tack alla som lyssnat och kommenterat!

Nad

--- Slut citat ---

Jo, jag var nog inte så tydlig då. Visst fanns där sustain men den försvann ibland och höll inte ut på sina ställen.

Trevlig helg.  :)

Mvh

Memphis

MaxB:

--- Citat från: Nad skrivet 09.05.2008, 19:06:48 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 09.05.2008, 17:29:34 ---Törs inte säga det här...
jo förresten....
näej säg det inte...
Jo gör det!
Öhhh  B)

--- Slut citat ---

Absolut världsklass! :)

Trevlig helg!
Nad

--- Slut citat ---
Jag säger det nu... ska lyssna mer, ganska ok hittills. Början är säkert en bra passage i helheten på kommande CD.

...först en liten förklaring. Jay Thomas uppskattar ju om man somnar till hans musik, den är ofta tänkt som avslappningsmusik. Den här låten började jag lyssna på i lurarna, då jag ska somna på kvällen och jag måste ha varit väldigt trött (det är mycket nu...). Nästa morgon hade jag ingen aning om hur långt jag hann lyssna innan jag somnade. En sak vet jag i alla fall, jag hann inte förbi första partiet...

Så en helt annan sak. Jag känner mig enormt priviligerad som har ett så bra alterntivt till tunnelbanan, för att ta mig till och från arbetet, trots att jag bor i Stockholm. Istället för att trängas i tunnelbanan tar jag båten. Här är en bild från i eftermiddags. De har till och med rättigheter ombord.

equality:
Ett glas vin (ok, tre då...) favvolurarna på och låter pianointrot(?) sjunka in, vidare in i oceanen av 70-synthar som fyller upp mitt viktigaste sinne. Konturerna skärps och och elguran äntrar, pulsen sänks, nästa synthhav och seglatsen eller dykningen in the deep blue passerar nya världar - en mäktig och befriande känsla. Trummorna dubblar och jagar på de andra instrumenten, några passager till och vattenytan spräcks och jag nås av fågelsång. Kan nio minuter gå så fort? Vackra harmonier och undersköna växlingar i detta stycke och arbetsinsatsen inte kan stå orkestreringen av ett nyskapat klassiskt verk efter.  Stör mig liite på syntharpeggiot vid 05:15-23 skulle vilja ha dubbelt så snabbt där, möjligen med ett annat ljud. Annars...uj.uj, uj vad bra! Och vilken underbar gura där vid sju minuter. Härligt att höra er musik igen Nadde och Bonamici!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion