Forum > Färdiga produktioner

Unifaun - "End-or-Fin"

(1/13) > >>

Nad:
Hej!
(Uppdaterad 15/5. Mer sustain på intro-pianot och annat orgelljud på syntsolot ca 4.06. Mer bas, lägre trummor. Nu är jag färdig med den här - jävla men braiga er!!).

Ni kan väl lyssna på den här en gång, det är finallåten till plattan som
släpps den 27/6. All kritik uppskattas varmt - ris som ros.  :blink:
Obs! Detta är ingen färdig master, utan endast en upphottad mp3:a
direkt från Cubase, ok? Tack! :)

Bästa hälsningar,
Nad

LÅTNAMN: End-or-Fin
ARTIST/GRUPP: Unifaun
GENRE: Progressive rock
LÅTLÄNGD: 9 minuter
KOMPOSITÖR: Sylvan & Bonamici
PRODUCENT: Sylvan & Bonamici
EV. MEDVERKANDE: Sylvan & Bonamici
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.nadsylvan.com/68790850.jpg

www.unifaun-music.com

jay thomas:
Yo Nad&Bon! Den här var bra, tydlig Unifaunlåt!  :)

Det jag reagerade på var att introt möjligtvis var lite för långt. Det kändes lite som "ska inte låten börja snart". Jag kommer att lyssna ett gäng gånger till och återkomma men efter ett par lyssningar, kalasbra!

Nu har jag vaknat lite mer. Introt kändes bra nu, hela låten är underbar. Möjligen finns det något återkommande svoooosch som stör lite. I min lyssning är även trummorna väldigt dominanta bitvis, det andra blir lite sekundärt. Otroligt snygga ljud, som vanligt.  :) Lite puts och sedan är den klar!  ;)

Nad:
Hej Jej! Tack för lyssningarna. :)
Ja pianointrot (Bon) kommer ju i repris i andra avdelningen med fullt ös.
Det var nog det du greppade sedan subbkånschiossli.   :blink:

Trummorna är höjda på ett ställe lite extra mycket, men kanske är det jag som
blivit trött i öronen och inte hör att de dominerar ljudbilden lite mycket överlag. Tack, bra att du uppmärksammade det.
Och sen schwåschet då...blir osäker vilket schwåsch det är - det finns några olika.

Tack så länge...vi hörs nog mera är jag rädd. ;)

--- Citat från: jay thomas skrivet 07.05.2008, 07:51:53 ---Yo Nad&Bon! Den här var bra, tydlig Unifaunlåt!  :)

Det jag reagerade på var att introt möjligtvis var lite för långt. Det kändes lite som "ska inte låten börja snart". Jag kommer att lyssna ett gäng gånger till och återkomma men efter ett par lyssningar, kalasbra!

Nu har jag vaknat lite mer. Introt kändes bra nu, hela låten är underbar. Möjligen finns det något återkommande svoooosch som stör lite. I min lyssning är även trummorna väldigt dominanta bitvis, det andra blir lite sekundärt. Otroligt snygga ljud, som vanligt.  :) Lite puts och sedan är den klar!  ;)

--- Slut citat ---

mahan:
Tjou Nad!

Lyckas inte ladda ner låten nu....
återkommer senare med nytt försök! :)

h.  johan

karl:
har lyssnat ett par gånger...återkommer B) /  karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion