Forum > Färdiga produktioner
Unifaun - "End-or-Fin"
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 25.05.2008, 20:26:38 ---
--- Citat från: Nad skrivet 25.05.2008, 20:07:24 ---
--- Citera ---Först reagerade jag lite på "om man inte tål 1.5 min piano..." och tyckte det var lite nedvärderande om den som tyckt. man får ju, likaväl som ni vill ha det, tycka att pianointrot är för långt? Det känns som försvarsställning "det är inte alls för långt, de är du som inte fattar". Att det upplevs som för långt kan ju vara en indikation på att det är för dåligt spelat? tråkigt? en reflektion bara.
--- Slut citat ---
Det var ett försvar. Varför inte? Jag ville också poängtera att man måste se plattan
som en helhet. Låten innan avslutas med sång och piano nämligen, sedan fortsätter
det med detta intro (som kommer få ett eget spår på skivan har vi bestämt nu).
Innan slutlåten har man matats med ca 60 minuters prog, så då kan det vara skönt med
ett stilla pianointro på 1½ minut. Så tänkte vi.
Nad
--- Slut citat ---
såklart man får försvara :) MEN folk KAN ju ha rätt, eelr de har rätt, om de upplever det så. my point :)
jag vill oxo komma på releaspartyt :)
--- Slut citat ---
Får nog hålla med Nad nu :) Klart det är bättre att försvara än att bara lyssna på andra till 100% (som "folk har alltid rätt om de upplever det så" medför)
(Nu får väl åtminstone jag komma på releasepartyt? :)
IKEN:
Snyggt som satan!!!!!. :P
Som proggrockare och Rickenbacker 4003 ägare säger jag:KANON!!!!!!!!
Skivan vill jag defenitivt ha!!!!!!!!!! :o :)
Eddi:
Nu när allt med sustain och sånt är utrett så tycker jag att den blev bra :D
Fast jo jag tyckte den var suverän innan också - både alla minutrar och sekunder.
Eko
Nad:
Dividend - återkommer ang releaseparty. Vi vet inget än om det. :)
Iken - Rick äger. Har alltid gjort, kommer alltid så göra! 1000 tack - alltid kul när man träffar rätt!!
Eko - Glädjande! Tack för att du tagit dig tid och lyssnat.
Nad
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida