Forum > Färdiga produktioner

Unifaun - "End-or-Fin"

<< < (8/13) > >>

Nad:
MaxB, tack för den ljuvliga bilden. Vilket privelegium att få ta sig en bärs på väg till
jobbet på det sättet. Ljuvligt!

Equality, supertack för sån respons! Vilken oerhörd berättelse.
Jag var tvungen att lyssna själv en gång med dina öron! Väldigt glädjande.
Och sedan detta väder till på köpet... B) :D

Glad-Nad

jay thomas:
Jag tog på mig "sista låten på skivan" hatten och konstaterade att det fungerar otroligt bra ur det perspektivet. Föreställde mig en show som böjar gå mot sitt slut, då kommer denna låt och rundar av på något sätt! Visuellt kan det ju bli hur spännande som helst, tror och tycker jag.

[offtopic]
Angående båten, snart blir det Waxholmsbåt varje dag, dock helt utan pilsner...
En dokumentation om resan finns att finna Stockholm - Vaxholm Da Bildspel
[ontopic]

MaxB:

--- Citat från: Nad skrivet 11.05.2008, 13:12:58 ---MaxB, tack för den ljuvliga bilden. Vilket privelegium att få ta sig en bärs på väg till
jobbet på det sättet. Ljuvligt!
Glad-Nad

--- Slut citat ---

...kanske inte en bärs på väg till jobbet...
men jag tror inte de har rättigheter på tunnelbanan.  ;)

Nad:

--- Citat från: jay thomas skrivet 12.05.2008, 14:56:47 ---Jag tog på mig "sista låten på skivan" hatten och konstaterade att det fungerar otroligt bra ur det perspektivet. Föreställde mig en show som böjar gå mot sitt slut, då kommer denna låt och rundar av på något sätt! Visuellt kan det ju bli hur spännande som helst, tror och tycker jag.

[offtopic]
Angående båten, snart blir det Waxholmsbåt varje dag, dock helt utan pilsner...
En dokumentation om resan finns att finna Stockholm - Vaxholm Da Bildspel
[ontopic]

--- Slut citat ---

Japp, det är så det är tänkt. Om du lyssnar på vår "Birth of a Biggie" som kommer att vara öppningsspåret, så känner du nog igen dig i "End-or-Fin". Avslutningskalas liksom, och pianot
är liksom lugnet före stormen. Fin film du hade bifogat. Tack! Jag tog min lilla lättmetallbåt ifrån
Baggensfjärden och åkte in till stan en gång och tog delvis samma rutt. Vad läskigt det var
vid stadsgårdskajen när jag kom där, vilka j***a vågor!

freddy:
Jag gillar ju denna typ av musik jag också. Sköna 70-tals vibbar helt klart, även lite 80-tal i pukorna ;) Väldans synt-drivet, stora ljudlandskap och mycket mys. Sologitarren låter lite vass tycker jag. För att inte dra referenser så långt tillbaka så tycker jag att det låter lite Spock's Beard och även Neal Morse solo. Känns faktiskt som en perfekt avslutning till en platta av denna stil, mastigt och stort som det ska vara. Förresten, sjungs det något på plattan?

Snyggt jobbat i alla fall, vill höra hela plattan.  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion