Forum > Färdiga produktioner

Unifaun - "End-or-Fin"

<< < (6/13) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Nad skrivet 09.05.2008, 12:27:57 ---Och är det så att man inte orkar med 1 ½
minuters solopiano på en 70 minuterslängdare.....
--- Slut citat ---

När du uttrycker det så .... Jag tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen. Det är underbart med lite pianosolo efter 70 minuters proggande...

Tänkte mer på stycket i sig som en helhet såklart när jag kommenterade.

Ang. sustainpedal så visst hörs det att det är spelat med pedal, men det som stör liiiiiiiite är väl arret i så fall. Att det sitter pauser på vissa ställen som gör att min hjärna vill hoppa tresteg.

/ Stefan

Nad:

--- Citat från: Clemens skrivet 09.05.2008, 13:48:20 ---Hej Nad!

Härliga tongångar..pianointrot är perfekt, man måste ta sig tid att bara lyssna, och det behöver absolut inte hända mer i introt tycker jag..skall lyssna igenom några ggr..förstår arbetet bakom detta..ser fram emot plattan!

Mv Clemens

--- Slut citat ---

Tack Clemens! Skulle själv vilja lyssna på denna för första gången. Men det är tyvärr för sent. :)
Mycket stress inför skivreleasen, filer som skall gås igenom..och gud vet vad.. :rolleyes:

Nad

Nad:

--- Citat från: Wernborg skrivet 09.05.2008, 15:45:48 ---
--- Citat från: Nad skrivet 09.05.2008, 12:27:57 ---Och är det så att man inte orkar med 1 ½
minuters solopiano på en 70 minuterslängdare.....
--- Slut citat ---

När du uttrycker det så .... Jag tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen. Det är underbart med lite pianosolo efter 70 minuters proggande...

Tänkte mer på stycket i sig som en helhet såklart när jag kommenterade.

Ang. sustainpedal så visst hörs det att det är spelat med pedal, men det som stör liiiiiiiite är väl arret i så fall. Att det sitter pauser på vissa ställen som gör att min hjärna vill hoppa tresteg.

/ Stefan

--- Slut citat ---

En viss input har dock denna tråden gett oss. Pianointrot kommer att heta "Bonaparte" och kommer att ha
en egen nuffra på cd:n. Då blir det ju 12 låtar!! :)
Lustigt att du nämner sustainpedalen just när jag pratat med Bon...han säger samma sak. Den skall släppas
senare. Länge leve midi trots allt! ;) Tack för kritiken!

Nad

Hellpig:

--- Citat från: Nad skrivet 09.05.2008, 12:27:57 ---
--- Citera ---Bra låt, snygga arr, fina melodier, förvånansvärt hållbart för att vara instrumentalt. Det blir tummen upp - mer sånt här!
--- Slut citat ---

Tack Hellpig! (love that nic!!)

Satt och pillade lite med ett försök att arra runt pianointrot lite inatt, för att se om nåt hände.
Visst blev det bra tyckte jag, men så tänkte jag för mig själv; Bon och jag var nöjda
som det var innan folk lyssnade här (på introt alltså). Och är det så att man inte orkar med 1 ½
minuters solopiano på en 70 minuterslängdare, då får man nog ställa det i realtion till hur ofta
man zappar på remoten när tv:n är på. Tror det är mer en sådan pryl det handlar om.
This ain´t fast food music you know. ;) :)

Tack och ha en skön helg.
Nad

--- Slut citat ---

Hellpig var faktiskt ett skämt från början, mitt svar till en trummis som ville ha ett tuffare bandnamn någon gång under 80-talet, The Hellpigs. Det mest komiska var att han var tillräckligt dålig på engelska för att köpa förslaget - så jag fick stoppa det. :)

Nä, behåll det. Om det är vad ni ville uppnå så skall ni bara ta åt er en begränsad del av kritiken. Det gäller inte alltid men det gäller när det är så här bra material.

--- Citera ---This ain´t fast food music you know.
--- Slut citat ---

Det anade jag mig till! :) Och det är absolut inget som jag har något emot i dagens slit o släng-musik one-hit-single-samhälle.  :(

MaxB:
Törs inte säga det här...

jo förresten....

näej säg det inte...

Jo gör det!

Öhhh  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion