Forum > Demolåtar

Hellpig - Race into Space v3

<< < (4/6) > >>

Hellpig:
Egghuvud:
Jo, det skall väl vara lite kantigt och lätt slarvigt. Men det är ju allt jag gör, tror jag. :) Vad gäller trummor så är jag rätt lat, det är bara att erkänna. Därtill gillar jag enkla trummor, Phil Rudd är kung... well, kanske inte alltid men jag är ingen trummis och inte ens en trumprogrammerare så man får ta det för vad det är - demotrummor. Skulle jag göra en mer seriös inspelning skulle absolut anlitat en äkta trummis. Sång blir nog inte distad, har inte ens funderat så långt ännu dock. Menar du break som i tystnad? Det blir det nog inget med... tycker det är svårt att få till ett sånt utan att bryta låtens flöde. Åtminstone i en lite kort pop-rock-dänga som denna. Tack för att du lyssnade!

Slaptap:
Jag måste varit full som lät dig höra min sång!  :lol: Basen får lätt vara kvar, som jag sa innan så tyckte jag att den passade fint. Jag måste varit full, del två: har inte aning om hur jag fick till det ljudet, brukar aldrig få till det med Poden o basen men här blev det nice. OK... så du vill höra arpeggiot i dubbel takt. Det är en intressant idé - skall testa det. Tack för lyss till dig med!

Hellpig:
Hum... kan väl lägga till, om ljudbilden låter lite snörpt så beror det på att jag hade en kompressor i monoinställning på masterbussen vid mix. Upptäcktes helt oväntat ikväll och nu låter det helt annorlunda :) 

dede:
Det här tycker jag verkligen om. Kan bli hur mysigt som helst!

egghuvud:

--- Citat från: Hellpig skrivet 27.03.2007, 01:00:06 ---Egghuvud:
Jo, det skall väl vara lite kantigt och lätt slarvigt. Men det är ju allt jag gör, tror jag. :) Vad gäller trummor så är jag rätt lat, det är bara att erkänna. Därtill gillar jag enkla trummor, Phil Rudd är kung... well, kanske inte alltid men jag är ingen trummis och inte ens en trumprogrammerare så man får ta det för vad det är - demotrummor. Skulle jag göra en mer seriös inspelning skulle absolut anlitat en äkta trummis. Sång blir nog inte distad, har inte ens funderat så långt ännu dock. Menar du break som i tystnad? Det blir det nog inget med... tycker det är svårt att få till ett sånt utan att bryta låtens flöde. Åtminstone i en lite kort pop-rock-dänga som denna. Tack för att du lyssnade!

--- Slut citat ---

Njaee jag menade nog break som i brygga typ, ett avbrott på något vis. Vill du ha lite mer differentierade trummor på  midifiler så kan jag alltid trumma lite till dig.  :)

tsmalmbe:
Fan vad bra och alternativa sound. Dessa trummor är ju väldigt whinehousepoppiga just nu. Utan att vara pop för det alls. Gillar ljudbilden, den är bred, men allt har hittat sin plats. Basen har attityd, men den är ändå fyllig.  Gitarrerna har oanat botten, som säkert spårar ut i bilen med en överdriven subwoofer.

I själva verket är det här helt jävla bra mix.

Sång då? Tänker du, eller ska nån annan ta på sig den biten?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion