Forum > Demolåtar
Hellpig - Race into Space v3
Hellpig:
LÅTNAMN: Race into Space
ARTIST/GRUPP: Magnus Cassersjö
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3:06
KOMPOSITÖR:Magnus Cassersjö
PRODUCENT:Magnus Cassersjö (inte så mycket produktion ännu)
EV. MEDVERKANDE: kommer på full version
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3
Något som jag jobbat lite på men helt olikt det jag gjort innan, tror jag. Tycker själv att det är en rätt kul liten sak men smaken är ju olika. Ingen sång så här långt men det kommer... feedback är såklart välkommet. Tillägg: mixen lämnar säkert en del att önska. Är bara tillmixat på 3 minuter för att ge något så när vettiga nivåer.
OBS!
Ny version nedan! Lite tillfixad, ändrat trumsoundet (ganska retro...), sett till att panoreringen funkar och lite annat. Lyssna gärna igen om ni ids! Gitarrer inspelade med Vox Tonelab, bas med PodXT.
Version 3
Omstrukturerad, längre verser, kortare brygga. Mer och bättre orgel. Småfixar.
Race_NewVers-01.mp3
DåligtGehör:
Ok jag fattar att du inte gjort något större arbete på den men ligger inte lite väl mycket centralt och slåss.
Basfiguren har nått skönt knasigt vinnande över sig. Passar bra ihop med "galenpratsången".
Varför inte spara lite på gitarrkrutet till 0:50. Nu blir det hög (komp)gitarr nästan all over och lite dåligt med dynamik.
Syntprylarna tycker jag inte är så kul (men det tycker jag också sällan).
Hellpig:
Tja, jag har panorerat ut lite men jag håller nog med om att det behövs mer jobb med detta... det känns lite tight i mitten. Basens vinande är nog lite dist som ligger och surrar där någonstans. Egentligen är basen den första inspelningen som jag gjorde för ett bra tag sedan, alltså bara en slask för att komma ihåg idéen men nu tyckte jag att den hade något skönt över sig. Så den får hänga kvar. Tack för lyssningen!
DåligtGehör:
Jag skrev inte vinande utan vinnande ;)
mahan:
Retro så de förslår, James Brown i modern tappning. Trumsoundet hör nog int till mina favoriter, men rytmen river i lyssnarens bakfötter :P. Sången på plats o det e grejat! Försto att mixet inte var fixet så inget mer om det nu..
Slutet e kanske lite abrupt, tarväldigt fort slut, som pilsnern på midsommarafton :D
Godkännt, fortsätt ;)
h. mahan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida