Forum > Demolåtar
Hellpig - Race into Space v3
Hellpig:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 25.03.2007, 22:18:31 ---Jag skrev inte vinande utan vinnande ;)
--- Slut citat ---
Whoops! Hehe, total missuppfattning där... ;)
Hellpig:
--- Citat från: mahan skrivet 25.03.2007, 23:17:44 ---Retro så de förslår, James Brown i modern tappning. Trumsoundet hör nog int till mina favoriter, men rytmen river i lyssnarens bakfötter :P. Sången på plats o det e grejat! Försto att mixet inte var fixet så inget mer om det nu..
Slutet e kanske lite abrupt, tarväldigt fort slut, som pilsnern på midsommarafton :D
Godkännt, fortsätt ;)
h. mahan
--- Slut citat ---
Trumsoundet är inte "satt" ännu kan jag väl säga. Det är bara en preset i AD som jag använt, tanken är väl att jag skall jobba lite till med det. Slutet kommer nog att bli en toning men längden blir nog som den är nu... tyckte det skulle bli lite för tjatigt att spinna vidare på det hela, passade bättre som en tre minutrare. Tackar för lyssningen och kommentaren!
mahan:
--- Citat från: Hellpig skrivet 25.03.2007, 23:25:36 ---
--- Citat från: mahan skrivet 25.03.2007, 23:17:44 ---Retro så de förslår, James Brown i modern tappning. Trumsoundet hör nog int till mina favoriter, men rytmen river i lyssnarens bakfötter :P. Sången på plats o det e grejat! Försto att mixet inte var fixet så inget mer om det nu..
Slutet e kanske lite abrupt, tarväldigt fort slut, som pilsnern på midsommarafton :D
Godkännt, fortsätt ;)
h. mahan
--- Slut citat ---
Trumsoundet är inte "satt" ännu kan jag väl säga. Det är bara en preset i AD som jag använt, tanken är väl att jag skall jobba lite till med det. Slutet kommer nog att bli en toning men längden blir nog som den är nu... tyckte det skulle bli lite för tjatigt att spinna vidare på det hela, passade bättre som en tre minutrare. Tackar för lyssningen och kommentaren!
--- Slut citat ---
Mai pleschööör! ;)
Overkill:
Skön låt! Men jag satt och väntade lite på att det skulle komma en "tickande" gitarr i slutet men den kom aldrig :(
För att förtydliga så menar jag en gitarr som spelar korta, låga åttondelar och ligger och "tickar". Sen var trumljudet ingen höjdare men jag förstod det som at du skulle fixa det :)
Hellpig:
Tick-tock? Inte riktigt säker på hur du menar med gitarren... Vad det gäller trummorna så kommer jag nog att fösöka få till något lite retroaktigt ljud med lite risig känsla. Något som kompletterar basen, tror jag. Tack för lyss o kommentar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida