Forum > Demolåtar

Hellpig - Race into Space v3

<< < (6/6)

Wernborg:
Fan vilket gött gitarrljud. Emulerat eller the real deal? Alla gitarrer och syntar är ju tajta rakt igenom så jag hade tajtat till trummorna något på några av de otajta fillsen. Snöiga röster - skoj.

Med såna här fina riff går det ju inte att misslyckas, vråla på så vi får slutresultatet  :P

Tänk en wha-wha whacka-whacka gitarr vid 2,25 i breaket?

carl cadello:
Helt underbar låt.

Skulle du inte kunna byta ut synten mot en snygg hammond?

Hellpig:
Wernborg:
Emulerat - Vox Tonelab som jag lekt loss med. En kul apparatus, helt klart värd de 1995 kr som man kan få den för just nu. Trummorna kommer säkert att fixas till men det är lite irriterande med alla mina fina EZdrummer/Groove Moonkee-midi-fills som inte riktigt vill spela med AD... eller så är det jag som inte fattar hur det funkar. Det senare är helt klart plausibelt! :) Gitarr i break har ju föreslagits tidigare så det kanske kommer... det är en del som skall fixas till här - inkl sång. Tack för kommentaren!

CC:
Jag har faktiskt testat det... så det är en god idé/input, tackar. Och tack för lyssningen!

mahan:
Hejssan Hellpig!

Sitter o jämför första versionen med den senare, Betydlig, avsevärd förbättring. Inga pling plong sandlåda klingel, utan rakt på sak. Råckändråll man! Den låten löper som älgen! GREAT!  ;) Trumsoudet, enligt mej bättre men fortfarande lite klent, och skulle kunna vara lite exaktare lirat i breakarna. Men kompet, härligt drag!!!!! :D

Btw, tänkte att jag inget säger om sången, för nån kan ju tycka att de behövs sång, så att kommentera sången nu, när det inte finns nån sång e ju helt out of the song, if you know what I mean :rolleyes: Så ingen kommentar on sången från min sida, (väntar häftigt på den versionen, med sång) :D

Rullar låten för nu 5:te gången, COOOL!

h.  mahan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion