Forum > Demolåtar
Hellpig - Race into Space v3
Hellpig:
Oj, tack TS. Tja - det är väl delvis resultatet av nya grejor (AD och Vox Tonelab) som jag egentligen inte "kan" riktigt ännu... basen är som sagt PodXT. Gillar ljudet själv men jag har inte en aning hur jag skruvade till det. Sparade aldrig det som en patch... :O Sång kommer, förmodligen med en medlem av detta forum. Min egen röst ger jag tyvärr inte så mycket för. Tack kommentar och lyssning!
Emulator:
skön låt. En av dessa demopostningar som låter som skiva.
Twentieth centuryboy-aktiga gitarrer, love that. Bra trummor, gillar lite retro.
Vid msnasnacket funderade du om rätt val etc. detta passar helt klart perfekt.
Skitbra låt och skitbra spelat!
väntar med spänning på sången :)
Neko:
Kanske inte direkt lönt att kommentera något då sången inte är lagd. Tänkte huvudsakligen på mix, men sången är ju en mycket viktig sak att arbeta efter. Ej läst mycket av de tidigare kommentarerna för att kunna ge en så egen bild som möjligt. Hoppas det inte blir tjatigt.
Mixen låter överlag lite mufflig. Saknar topp och distinktion, kanske är medvetet. Det behöver inte vara negativt, men men jag skulle nog tagit upp toppen ett litet uns. Känns som du har en god separering av instrumenten. Du skrev något om att trumsettet ska bytas, så det säger jag väl inget om. Tycker faktiskt att det mesta ligger väl på plats. Den där nedräkningen och skrattet på slutet känns lite lamt dock. Lite sång på detta så ska det bli spänannde och se vart det tar vägen.
slaptap:
--- Citat från: Hellpig skrivet 28.03.2007, 01:22:35 ---Min egen röst ger jag tyvärr inte så mycket för.
--- Slut citat ---
Bullshit...du är överdrivet självkritisk...jag har kvar den tidiga versionen med sång i maskin, och det låter inte dåligt... ;)
Dessutom vet jag ju hur melodin går så det här kommer att bli kanon... B)
Hellpig:
Emulator:
Tack så mycket!
Neko:
Jo, jag kan tänka mig att det saknas lite topp i ljudbilden - i mina monitorer låter det bra men å andra sidan är de ganska "diskantiga" (Yamaha HS50). Får jobba lite på det i slutmixen kanske, fast som sagt det gör ingen om det blir lite muffligt. Får gärna låta lite old school inspelning för min del.Trummorna är bytta så säg gärna något...! :D Nedräkning/skratt funkade bra med tidigare text men vi får se om de verkligen hänger med till slutversion. Danke mein herre für die lüssning unt sie tiden. (Jodå. Man är ju expert på tyska...)
Slaptap:
Sluta smöra mig! Det kommer du ingenstans med!!! Näe... det kanske bara är jag som är allergisk mot min röst. Man skulle väl vara mindre självkritisk och sjunga mer istället! ^_^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida