Forum > Demolåtar

Hellpig - Race into Space v3

<< < (3/6) > >>

ynot:
gillar verkligen detta hellpig
trummorna behöver lite kärlek o en del filande på vissa ljud ,,men ljudbilden som helhet är stenskön retro men ändå skit i tid detta är bra ,,bra.
Med en o annan len stämma kan detta bli väldigt bra.
Ynot

Bassebas:
Skön låt, lär bli ännu bättre med sång och mixad.
Dock gillar jag inte de gulliga synthljuden.
Slutet var rätt överaskande, ska det vara så?

:)

Hellpig:
Ynot:
Kul att höra eftersom jag tänkt använda din lena stämma till sång... ;) Håller på att fila med texten, fångar dig på MSN vid tillfälle. Trummorna som sagt, ja. Jag har förstått det nu men jag skall ändra ljudet, lovar! Tack för lyssnande o kommentar!

Bassebas:
Synthljud, du är den andre att klaga på dem... och det är kanske dags att fråga då; menar ni bara arpeggiot eller gäller det negativa även orgeln? Slutet är tänkt att tonas bort ungefär från det att nedräkningen börjar. Något annat (förmodligen gitarr) tillkommer mest troligt. Tänkte försöka få till något annat än ett vanligt solo men vad vet jag inte ännu. Tack för att du tog din tid!

egghuvud:
En stunds huvudgungande här då. Snyggt på ett lite kantigt sätt. Fattar att inget är klart. Skulle nog vilja att du la mer tid på trumprogrammeringen, men det kommer väl. Jag har inget emot syntarna. De fyller sin funktion. man får alltid en idé om hur sången kommer att låta. Hoppas att du inte fastnar i indiefällan bara och lägger på  distad sång. Inget brejk?

:)

slaptap:
Eey, den här har jag hört tidigare (en väldigt kort version med sång... ;)), så jag kan tänka mig slutresultatet... :P
Göttig baskrumelur och smarrigt ljud...behåll basen vad du än gör. Gillar arpeggiosynteriet men skulle vilja ha "tugget" dubbelt så fort (eller vad f@n det heter i synteritermer)... B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion