Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Crazy moves
Fredrik Karlsson:
Kul låt!
Men är den inte lite "basig"?
Harmonica mike:
--- Citat från: Emulator skrivet 11.04.2008, 20:57:08 --- :blink:
jävlar vad det svänger! :o helt sjukt bra sound också i elröret!
kan faktiskt inte annat än bara säga at jag är impad. blås-mannen :)
inte helt ovanlig komment från mig, men jag skulle gärna ha en slamrig elektronisk bakgrund till detta :lol:
kan du klistra in länken här?
skitbra mike:)
--- Slut citat ---
Joru kompis,det vart lite drag i denna,korsdrag.. :P Flöjten har lite att önska på några toner,man det ger sig nog..Byggt en idag av ett kopparör,A stämd - förmodligen den bästa jag gjort! Det blev ett helt annat sound med ett metallrör..Det låter mera tvärflöjt nu..
Visst får du hamra på till denna,jag kan köra en mp3:a ...Funderar på att kapa lite på flöjtliret och slänga in lite sång,när pipan är i ordning..
Kul att du gillar det :D
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 11.04.2008, 23:14:41 ---Kul låt!
Men är den inte lite "basig"?
--- Slut citat ---
Japp Fredrik,du har helt rätt.Hammond liret ligger och stör en hel del på de låga tonerna,samt basen oooar en del..Jag gjorde inga kvalifiserade mix jobb på denna,tänkte att ni skulle få höra hur min nybyggda övertonsflöjt låter..Låten som helhet,sång skall in och så lirar jag om flöjten när jag har en som stämmer..
Mixar allt från skratsch sedan..
Tack för att du tyckte att den var kul.. :)
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: oBBa skrivet 11.04.2008, 11:41:26 ---jaha, vad ska jag säga om detta då. Det första som kom upp när jag lyssnade på låten var en bild på Loffe Karlsson som hysteriskt springer omkring i en Svensk B-film från 60-70-talet ;). Behållningen i detta alster är faktiskt flöjten och dess skärande toner, det låter nästan som den skäller på dig Mike. Den börjar lugnt och fridfullt sen säger den "för fan Mike kom igen nu, skärp dig" för att återigen lugna ner sig, trött men ändå hyffsat nöjd. :)
--- Slut citat ---
Tjabba Obba.
Kul bild du målade upp :D Skitkul med nya instrument,denna låter lite plastigt tycker jag nu efter att ha byggt 2st av koppar rör! Vilket sound det blev i dom,ganska nära tvärflöjts ljudet..Själva liret på flöjten är ju bara spontana fraseringar utan struktur,det surar också en hel del.Kul att du tyckte flöjten var bäst på hela stycket,jag håller med om det.
Tack för roliga bilder till mitt lir :)
Mvh
Micael
Plinka:
Hej!
Det här är ju helt fantastiskt! Och du har byggt flöjten själv!?
Den låter ju helskön :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida