Forum > Demolåtar

mahan - ABSOLUTLY ABSORBED

<< < (7/9) > >>

Rattlesnake:

--- Citat från: mahan skrivet 16.02.2008, 22:26:40 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 16.02.2008, 17:29:47 ---Uj, vilket tungt ös... Trodde jag hade råkat ladda in Lillasyster i spelaren ett tag.

Håller med Eq om within-partiet, riktigt snyggt. Tycker du får till mixarna bättre nu, tycker denna låter riktigt bra. Det enda jag saknar på denna är lite mera struktur på låtdelarna och lite kvantisering av trummorna - det hörs att du spelar själv, för det låter mer levande än förut, men inte lika tajt.

Och gitarrspelet... Jag har slutat utvecklas för länge sen, hur fanken bär du dig åt för att bara bli bättre?  :)

--- Slut citat ---

Tankx ormen!
Struktur e ju inte mitt gebit, hade jag kunnat det så hade jag väl hamnat på världstoppen!
Kvantisering har jag ju försökt undvika sen jag började spela trummor själv, ibland blir det otajt.... ;)
Tackar för lyssningen o kommenten! :)

h.   johan

--- Slut citat ---
Var inte rädd för att kvantisera trummor, hänget och naturligheten får man ändå, om man inte går för hårt fram. Jag har kört mina egna trummor ett par år nu, och jag tycker man börjar få in ett arbetssätt som fungerar. Om tagningen känns bra, så kollar jag om det är några slag som behöver ändras i styrka, och sedan kör jag 78% kvantisering. Det blir lagom tajt för mig.  :)

mahan:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 16.02.2008, 23:33:28 ---
--- Citat från: mahan skrivet 16.02.2008, 22:26:40 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 16.02.2008, 17:29:47 ---Uj, vilket tungt ös... Trodde jag hade råkat ladda in Lillasyster i spelaren ett tag.

Håller med Eq om within-partiet, riktigt snyggt. Tycker du får till mixarna bättre nu, tycker denna låter riktigt bra. Det enda jag saknar på denna är lite mera struktur på låtdelarna och lite kvantisering av trummorna - det hörs att du spelar själv, för det låter mer levande än förut, men inte lika tajt.

Och gitarrspelet... Jag har slutat utvecklas för länge sen, hur fanken bär du dig åt för att bara bli bättre?  :)

--- Slut citat ---

Tankx ormen!
Struktur e ju inte mitt gebit, hade jag kunnat det så hade jag väl hamnat på världstoppen!
Kvantisering har jag ju försökt undvika sen jag började spela trummor själv, ibland blir det otajt.... ;)
Tackar för lyssningen o kommenten! :)

h.   johan

--- Slut citat ---
Var inte rädd för att kvantisera trummor, hänget och naturligheten får man ändå, om man inte går för hårt fram. Jag har kört mina egna trummor ett par år nu, och jag tycker man börjar få in ett arbetssätt som fungerar. Om tagningen känns bra, så kollar jag om det är några slag som behöver ändras i styrka, och sedan kör jag 78% kvantisering. Det blir lagom tajt för mig.  :)

--- Slut citat ---

Just rätt arbetssätt! Lite justeringer o det sitter snyggt! :D :)

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.02.2008, 23:20:11 ---And here are the votes from The Jury in the County of Norrbotten:

A = Komposition: Utmärkt med plus i kanten för den mycket stämningsfulla refrengen.

B= Lir: Kanon lirat Johan! Trummor guror och bas lirar grymt samspelt,mycket snyggt!

C= Sång: Kanon insats här Johan,reffen är guld.Så även stämmor och vers ylet.

D= Låten: Skitbra,förmodligen en av dina bästa tycker jag.Inte riktigt lika högklass  som "Again",men mycket nära..

E= Mix: Världs klass på den delen,det finns inget som sticker ut krockar eller ger en oangenäm ljud upplevelse i låten.

F= Finemang!

G= Grymt!

H= Härligt

I= Internationell klass!

J= Jizes vad snyggt!

K= Kanon!

L= Länge leva den musikaliska glädjen som du bjuder på Johan.

M= Med vänlig hälsning Micael

--- Slut citat ---

ABSOLUTLY THE BEST COMMENT IN M Y LIFETIME! :D
Vilken drive, vilken snitz in your comment!

Fullständigt dryper in goodtimes, goodlookinkguy!
Snyggt att det gillas!

h.  johan

MaxB:
Vicket gäng! Är det bara en person som står för det här?

Om "ni" sjunger: Youre out of your time - så sjunger jag gärna: "I´m out of my time"  :D

mahan:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.02.2008, 12:38:26 ---Vicket gäng! Är det bara en person som står för det här?

Om "ni" sjunger: Youre out of your time - så sjunger jag gärna: "I´m out of my time"  :D

--- Slut citat ---

TAckar MaxB!

The one and only, the onemaneband Mahan kämpar på ensam i sin lilla studio.
Jätte enkelt när man jobbar allena, inga tvistigheter om sound eller arr! :D

Jag antar att din kommentar visar grönt ljus för fortsatt produktion! :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion