Forum > Demolåtar

mahan - ABSOLUTLY ABSORBED

<< < (6/9) > >>

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 16.02.2008, 14:56:35 ---Tunggung av klass. Tajt och körerna som alltid perfekta. Partiet som börjar "within, within, within" är extra snyggt. Det som imponerar mycket i dina låtar är också är trumkompet. Hur gör du? Spelar live? Programerar?

--- Slut citat ---
Tackar EQ!
jäkla strul med internet idag så hoppas detta når fram....
Oj va nöjd att det gillas , och Mahans secret trumcomp, ja....jag skaffade ju mitt egna lilla trumset, ROLAND HD-1, och sen dess så spelar jag allt "live". Använder mig av Ad-drumsens sound. Så lämnar mig en möjhlighet att justera via midi efteråt!

Tackar för lyssning o komment!

h.  johan

mahan:

--- Citat från: 1up skrivet 16.02.2008, 16:03:06 ---Så ska en rockdänga låta! :)

Härligt driv och bra prodd. Mkt bättre än mina. :P

Slutet? En sån där toktrummis dam-dom-dom-bada-bom-bom-bom-rapapakataka-..kRASH!
En sån v
ore tillsammans med sången på slutet där vore nice. :)

--- Slut citat ---

Jou 1up!
Ha ha, toktrummis, undertecknad anmäler sig, ska försöka bättra mig! RapatakaPACRASH! :D :lol:
Antar att det blev grönt ljus!

h.   johan

mahan:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 16.02.2008, 17:29:47 ---Uj, vilket tungt ös... Trodde jag hade råkat ladda in Lillasyster i spelaren ett tag.

Håller med Eq om within-partiet, riktigt snyggt. Tycker du får till mixarna bättre nu, tycker denna låter riktigt bra. Det enda jag saknar på denna är lite mera struktur på låtdelarna och lite kvantisering av trummorna - det hörs att du spelar själv, för det låter mer levande än förut, men inte lika tajt.

Och gitarrspelet... Jag har slutat utvecklas för länge sen, hur fanken bär du dig åt för att bara bli bättre?  :)

--- Slut citat ---

Tankx ormen!
Struktur e ju inte mitt gebit, hade jag kunnat det så hade jag väl hamnat på världstoppen!
Kvantisering har jag ju försökt undvika sen jag började spela trummor själv, ibland blir det otajt.... ;)
Tackar för lyssningen o kommenten! :)

h.   johan

mahan:

--- Citat från: cykeln skrivet 16.02.2008, 17:31:50 ---Lizzard, ödlor, ormar!
skitsnygg hårdrockstänkare
super gitarrer och kör
och trummorna - get out of here!  :D
kreativ och dynamisk hårdrock som jag annars tycker ofta blir för molande malande
extraplus för within-partiet
hög imponansfaktor på produktion och ljud

--- Slut citat ---
Wow!
Ytterst tacksam för så strååååålande kommentaar!
I am an "whithin" person, kul att det gillas!
Prövar nu å då på lite nya grejser, och med sådan kommentering så kommer det mera! :)

h.   johan

Harmonica mike:
And here are the votes from The Jury in the County of Norrbotten:

A = Komposition: Utmärkt med plus i kanten för den mycket stämningsfulla refrengen.

B= Lir: Kanon lirat Johan! Trummor guror och bas lirar grymt samspelt,mycket snyggt!

C= Sång: Kanon insats här Johan,reffen är guld.Så även stämmor och vers ylet.

D= Låten: Skitbra,förmodligen en av dina bästa tycker jag.Inte riktigt lika högklass  som "Again",men mycket nära..

E= Mix: Världs klass på den delen,det finns inget som sticker ut krockar eller ger en oangenäm ljud upplevelse i låten.

F= Finemang!

G= Grymt!

H= Härligt

I= Internationell klass!

J= Jizes vad snyggt!

K= Kanon!

L= Länge leva den musikaliska glädjen som du bjuder på Johan.

M= Med vänlig hälsning Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion