Forum > Demolåtar
mahan - ABSOLUTLY ABSORBED
egghuvud:
Jag tycker mycket om själva låten och arrangemanget. Framförandet är också helt okej. produktionen är okej, men mixen gillar jag inte alls.
För mig känns det som att mycket saker trängs på litet utrymme. Diskanten domnieras t e x helt av kraschcymbalerna. Sången känns platt på något sätt. Dynamiklös. Saknar djup och botten men också skärpa och har ibland svårt att tränga igenom the wall of guitars. Alltså inget fel i sånginsatsen som låter mycket bra. Cool röst.
Gitarren låter lite digital på något sätt. Jag skulle vilja trycka den lite med något slags vintage warmer (kanske psp?) eller något. Nu är den lite mellanregistrigt kall på något sätt. Snyggt spelat är det förståss. Jag gillar också de brötiga soloräkorna.
Vad finns i botten? Basen är något otydlig, men det kan vara min lurar också, de har lurat mig för så att säga (he he)
Njaee jag tycker nog att den kunde mixas bättre. lite mer luft mellan instrumenten och lite mer nivåpillande, och djup.
:)
mahan:
--- Citat från: Emulator skrivet 20.02.2008, 01:15:05 ---låter absolut kalas, skitbra! nån fling på trumman nånstans TROR jag att jag hörde första varvet, inte andra dock :)
Skitbra stämmor och sång.
DABISH! in på färdiga!
--- Slut citat ---
Ha haa EMU!
DABISH va de här, ska kolla "flinget" om det åsamkar problem!
Takk o bokk för lyssning o komment! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: egghuvud skrivet 20.02.2008, 14:33:06 ---Jag tycker mycket om själva låten och arrangemanget. Framförandet är också helt okej. produktionen är okej, men mixen gillar jag inte alls.
För mig känns det som att mycket saker trängs på litet utrymme. Diskanten domnieras t e x helt av kraschcymbalerna. Sången känns platt på något sätt. Dynamiklös. Saknar djup och botten men också skärpa och har ibland svårt att tränga igenom the wall of guitars. Alltså inget fel i sånginsatsen som låter mycket bra. Cool röst.
Gitarren låter lite digital på något sätt. Jag skulle vilja trycka den lite med något slags vintage warmer (kanske psp?) eller något. Nu är den lite mellanregistrigt kall på något sätt. Snyggt spelat är det förståss. Jag gillar också de brötiga soloräkorna.
Vad finns i botten? Basen är något otydlig, men det kan vara min lurar också, de har lurat mig för så att säga (he he)
Njaee jag tycker nog att den kunde mixas bättre. lite mer luft mellan instrumenten och lite mer nivåpillande, och djup.
:)
--- Slut citat ---
Bugar stort o mottar snygg komment med omtanke!
Klara pointer du pekar ut, kan väl inte tvista emot, ska kolla mixen med dina synpunkter i minnet.
Tackar Egget för lyssning o uppbyggande tankar! :)
h. johan
Harmonica mike:
Tjena Johan.
Jag är bara in och kollar ifall du har sabbat mixen :P ,men det har du inte det låter fortfarande kanon!
Fast egentligen var jag sugen på att lyssna en sväng,reffen är så satans(om man nu får svära i kyrkan) snygg!!
"With in,whit in,whit in"..Hur jäkla snyggt som helst.
Mycket skön lyssning detta Johan,som godis för öronen.
Mvh
Micael
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.02.2008, 00:56:09 ---Tjena Johan.
Jag är bara in och kollar ifall du har sabbat mixen :P ,men det har du inte det låter fortfarande kanon!
Fast egentligen var jag sugen på att lyssna en sväng,reffen är så satans(om man nu får svära i kyrkan) snygg!!
"With in,whit in,whit in"..Hur jäkla snyggt som helst.
Mycket skön lyssning detta Johan,som godis för öronen.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Gratias Micael!
Sabbat... jaha du menar Black Sabbat då..... :P :lol: :D
Näemen kul att du följer upp utvecklingen, som jag tror har stannat upp nu, nästan alla verkar nöjda , o jag med, whithin!
takk o bokk för lyssningen !
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida