Forum > Demolåtar

1up-Dreamcatcher V2! 080208 (Nu 2:21 min lång)

<< < (6/11) > >>

1up:

--- Citat från: Vallhagen skrivet 09.02.2008, 13:45:19 ---
--- Citat från: 1up skrivet 09.02.2008, 13:35:20 ---
--- Citat från: Vallhagen skrivet 09.02.2008, 13:11:24 ---
Sen ser noterna lite bajs ut i Cubase just nu. Svåra att tyda. Och jag har ingen aning om hur man får till en basklav i notpartituret istället för gklav. Någon som kan hjälpa mig?

--- Slut citat ---

Man brukar väl splitta höger / vänster vid nyckelhåls-C (C4 ?), men det beror ju mycket på vad man spelar. Hur cubase funkar notutskriftsmässigt har jag ingen aning om tyvärr. Jag kör Sonar, och "kan" skriva ut noter, men jag tror det finns mycket bättre notskriftsprogram. Ett tips, om det ser jävligt messigt ut när du skriver noter, är att kvantisera midifilen "som fan", även notlängd 100%, innan du skapar nötterna. Annars kanske (den spelade) notlängden är (typ) 93% av en åttondel och då försöker notprogrammet kompensera det, gud vet hur...

tjing

--- Slut citat ---

Vid C4, ja. Mindes det svagt men ville få det bekräftat. Tänkte det kanske var vid A3 eller något.

Jo precis, jag har lärt av tidigare misstag så hela låten är 100% kvantiserad i notlängderna. Det ser lite fult ut bara när 8 toner ska spelas i samma klav med sjuttio hjälpstreck. ;) Och sen rätt många, och kanske onödiga, bågar.

Har hittat "pianoinställningen" för noter i Cubase nu iaf! Så har fått en notrad för G och en notrad för basklav. Nu behöver jag lära mig hur man anger tonarten som jag tror är F dur. Och hur man får tonerna att hoppa till basklaven.  :unsure:
--- Slut citat ---

cykeln:
Imponerande!
vackert och roligt
Det är lite av spöksonaten och den med månen på samma gång
med Mozarts lekfullhet
Såg att någon ev skulle spela in på riktig flygel - hoppas!
Storgillar!

Bethovens pensionat  :wub:

1up:

--- Citat från: cykeln skrivet 09.02.2008, 14:03:27 ---Imponerande!
vackert och roligt
Det är lite av spöksonaten och den med månen på samma gång
med Mozarts lekfullhet
Såg att någon ev skulle spela in på riktig flygel - hoppas!
Storgillar!

Bethovens pensionat  :wub:

--- Slut citat ---

hehe Imponerar på cykeln. :)

Den med månen känner jag igen. Vilken är spöksonaten?

"Mozarts lekfullhet"  :wub: Jag gillar att vara där. I lekfullhetens sfär. Härligt att du hör det. :)

Hoppas här också!

Tack för lyssning!

(Har löst hur man får tonarten F dur i noterna nu. Återstår att lyckas få noterna under C4 till basklaven. Ställer frågan under "snabba svar")

Memphis:
Jag skulle kunna ge ett försök att spela den på piano :)  Har spelat en del klassiska stycken under åren. Skriv ut på noter så blir det lite enklare. Jag vet inte om det är så himla lätt att spela i verkligeheten men jag kan göra ett försök iaf när jag får tid. Kommer ta ett tag isåfall. Skicka låten också.  ;) Förvänta er inte alltför mycket, det var ett rätt knöligt stycke du kokat ihop där 1up :lol:

/Memphis

freddy:
Riktigt bra pianostycke, detta gillas! Skulle vara kul att höra detta framföras av en riktig pianist, så det hela får en mänsklig touch. Stelt är det nu, men det är redan bekräftat. En klassisk pianist lirar inte efter klick direkt, en och annan konstpaus kanske smyger sig in med. Kan nog bli riktigt bra!

Kul att höra något från dig som är lite mer genomarbetat! Du kan om du vill ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion