Forum > Demolåtar
1up-Dreamcatcher V2! 080208 (Nu 2:21 min lång)
1up:
Låtlänk: www.aurells.com/div/1up-Dreamcatcher%20V2.mp3
Noter (första sidan):
http://aurells.com/div/Daniel Aurell-Dreamcatcher.png
Hej alla glada pianister! :)
Så här ser notsida 1 ut. Funkar det att spela efter? Kom gärna med förslag hur notern bäst bör representeras så kan jag revidera och skicka upp de resterande 3 bladen!
Nu är det en separation gjord vid C4 mellan G- resp. basklav. I stycket finns ju låga toner från C0 upp till höga C#6. Så ett intressant stycke att notera. :) Crescendon osv. finns ej med. Hoppas det går bra att lyssna på stycket i mp3-format och anpassa tolkningen av stycket efter det.
Det finns lite fula sustain-pedaltecken i överflöd här och var vilket jag har försökt hitta en lösning på men ej lyckats ännu.
Nytt i V2: Helt nya satser inslängda. Lite smågalenskap här och där. Och variation på temat. Inte nöjd med alla övergångar men det tar sig?
Beethoveninspirerad pianosonat! Presto!
Prövar på att skriva ett stycke med mer tempo och energi. Snabba arpeggios och sustainpedal och velocityändringar för att skapa rejäl dynamik.
Kort stycke, javisst! Och vad får du för associationer?
Inte syrabaddags för 1up, va?
Memphis:
Jösses 1up! Det här var bra! :) Lite bethooven men ändå väldigt eget. ;) Ja, du måste göra färdigt låten. Har du klickat in tonerna på den här med? :o
Grymt var det B)
/Memphis
jay thomas:
Du är ju för f*n ruggig! :angry: :D
Skitbra och ännu bättre om du har klickat dig fram. Men hallå! 41 sekunder??? ;) Vi vill ha mer!! (generalisering)
Harmonica mike:
Kort men bra!!
Gör färdigt 1up:en,lysande detta men alldeles för kort..Vilket sound har du använt på pianot?
Mvh
Micael
ynot:
tänker mer bach men det kan vara för att jag tänker bach :rolleyear
gillar slutklämmen lites klassisk hårdrock över det..
nyot
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida