Forum > Demolåtar

1up-Dreamcatcher V2! 080208 (Nu 2:21 min lång)

<< < (11/11)

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 05.04.2008, 14:19:24 ---Tagit mig ett tag att svara på denna. Håller med om att notbladen du skickat är i princip oläsbara :D

Däremot låter det jävligt bra. Det är svårt att göra något som inte är "omedelbart" men ändå trevligt att lyssna till. Helt klart en prestation. Kanske det bästa du gjort i "klassisk" väg, definitivt det bästa kanske :)

Det enda som inte gillas är pianoljudet (vilken plugg?), och kanske att vänsterhanden/basen är lite enkel  :unsure: ävne om den funkar bra i första halvan.

--- Slut citat ---

Pianot är Steinbergs The Grand. :( Bättre pianoljud = ?

"helt klart en prestation" :D

Dividend:
The grand? Trodde den lät bättre ;) i och med att den tar upp 1-2 dvd-skivor ;)

Länge sen jag kollade i tråden men var det inte tal om att spela in riktigt piano?

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 05.04.2008, 17:16:36 ---The grand? Trodde den lät bättre ;) i och med att den tar upp 1-2 dvd-skivor ;)

Länge sen jag kollade i tråden men var det inte tal om att spela in riktigt piano?

--- Slut citat ---

Jo, men ingen har vågat pröva. :(

Memphis:

--- Citat från: 1up skrivet 05.04.2008, 22:31:52 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 05.04.2008, 17:16:36 ---The grand? Trodde den lät bättre ;) i och med att den tar upp 1-2 dvd-skivor ;)

--- Slut citat ---

Jo, men ingen har vågat pröva. :(

--- Slut citat ---

Hehe, jag skall som sagt prova men jag har inte fått riktigt tid till det. Har en kortfilm att göra musiken till, kurser att tenta av, mässor att vara med på, rapporter skall skrivas mm..  :D Det är dock ett väldigt svårt stycke men det skulle vara roligt att testa iaf.  :rolleyes: Jag kanske inte fixar alla delar och kanske får skriva om någon del lite.

Jag hör av mig.

/Memphis

Emulator:
ja, låten skulle vinna på att bli mer ambidextriös :) Pianoljudet....det känns som för långa anslag. skulle kunna testa med lite kortare anslag och aningens mer release istället....

Annars snyggt tycker jag.  som någon nämnde, en  mer symmetrisk nävekonfiguration skulle göra susen. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion