Forum > Demolåtar
1up-Dreamcatcher V2! 080208 (Nu 2:21 min lång)
1up:
--- Citat från: Stolle skrivet 09.02.2008, 11:57:18 ---Jag gillar komponeringen väldigt mycket. Ljudet är helt ok (solopiano är ju jäkligt känsligt vad gäller kvalitén
på det samplade pianot).
Dock så är han pianisten som framför det alldeles för mycket av en stel robot. Det hade, som redan påpekats,
varit väldigt kul att höra detta framföras av en duktig pianist (fast slutet blir nog ruskigt svårt att spela).
Har vi ingen superpianist på forumet? Florian har väl kallat sig pianist...
--- Slut citat ---
Ja det är tydligen lite stelt. Det verkar som om det framkom tydligare nu när stycket blev längre. Det får vi göra något åt.
Trevligt trevligt att du gillar komponeringen! :) Har suttit här i ett antal dagar med Bachkorpen på ena axeln och Beethovenkorpen på andra axeln. Vi har samtalat om hur livet som kantor utevecklats från deras dagar till dagens, diskuterat musikalitetens essens och komponerat så bläcket skvätt över partituren!
Ja absolut. Man drömmer ju om att få höra sina verk spelade live i en konsertsal av kompetenta händer och (i annat fall än piano) munnar.
Florian? hoho? Någon annan?
mahan:
Haa, assosierar varken till Beethåvens pensionat eller Bachs argnäggio, kanske lutar lite åt barockenroll med Frédéric Schåppäng :P :lol:
Skämt åsido, starkt jobbat, och snyggt lirat av midinisten!
Det enda negativa som jag ser här e ju frågan...
...varför kan inte jag spela sådäääär?
Försök få ut noterna åt en "riktig" pianist som här redan har föreslagits, skulle vara snyggt att höra en liveversion av detta! :)
h. johan
1up:
--- Citat från: Vallhagen skrivet 09.02.2008, 13:11:24 ---Kompositionen är klockren.
Men som några antytt, det blir lite märkligt att bedömma framförandet när det är programmerat:)
Kan du / Cubase skriva ut noterna, så kan jag se om min vän Johan med halvmiljonflygeln kan ta en titt på det här:) ... Om du har lust. Då kan man ju se om det går att spela på riktigt;)
tjing
--- Slut citat ---
Tackar! :D Det har varit ett nöje att komponera stycket. Så kul att det kommer fram!
Jo, blir lite annorlunda om det varit framfört av en riktig pianist. :)
Sitter han med en Steinway din polare eller något annat sweet? :-o :P Man blir både varm och lite kallsvettig inför åtanken!
Ja absolut! Grejen är att vi behöver lösa vad som ska spelas med vänster respektive höger hand. Finns det inte en standard för vid vilken ton som delningspunkten som standard är mellan händerna? Skulle behöva hjälp med det. :)
Sen ser noterna lite bajs ut i Cubase just nu. Svåra att tyda. Och jag har ingen aning om hur man får till en basklav i notpartituret istället för gklav. Någon som kan hjälpa mig?
Vallhagen:
--- Citat från: 1up skrivet 09.02.2008, 13:35:20 ---
--- Citat från: Vallhagen skrivet 09.02.2008, 13:11:24 ---
Sen ser noterna lite bajs ut i Cubase just nu. Svåra att tyda. Och jag har ingen aning om hur man får till en basklav i notpartituret istället för gklav. Någon som kan hjälpa mig?
--- Slut citat ---
Man brukar väl splitta höger / vänster vid nyckelhåls-C (C4 ?), men det beror ju mycket på vad man spelar. Hur cubase funkar notutskriftsmässigt har jag ingen aning om tyvärr. Jag kör Sonar, och "kan" skriva ut noter, men jag tror det finns mycket bättre notskriftsprogram. Ett tips, om det ser jävligt messigt ut när du skriver noter, är att kvantisera midifilen "som fan", även notlängd 100%, innan du skapar nötterna. Annars kanske (den spelade) notlängden är (typ) 93% av en åttondel och då försöker notprogrammet kompensera det, gud vet hur...
tjing
edit: Varför ser det ut som 1up har skrivit det jag skrivit och tvärtom. Fan här blir man ju personlighetskluven :rolleyes:
--- Slut citat ---
1up:
--- Citat från: mahan skrivet 09.02.2008, 13:31:57 ---Haa, assosierar varken till Beethåvens pensionat eller Bachs argnäggio, kanske lutar lite åt barockenroll med Frédéric Schåppäng :P :lol:
Skämt åsido, starkt jobbat, och snyggt lirat av midinisten!
Det enda negativa som jag ser här e ju frågan...
...varför kan inte jag spela sådäääär?
Försök få ut noterna åt en "riktig" pianist som här redan har föreslagits, skulle vara snyggt att höra en liveversion av detta! :)
h. johan
--- Slut citat ---
"Beethåvens pensionat" :D
:)
Bugar och bockar!
Jaa, en liveversion vore bra spännande! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida