Forum > Demolåtar
Harmonica mike - The Castle.
Emulator:
--- Citat från: egghuvud skrivet 07.02.2008, 14:25:20 ---Jag gillade verkligen det där lite soulcountrypoppiga Las Vegas feelingen du hade på den första. Jag tycker nog den andra versionen blir lite mer slätstruken på något vis. Pianosolo skall det klart vara. Funka inte till det för mycket är min åsikt. :)
--- Slut citat ---
Ja, jag tyckte också vegasfeelingen satt fint! Klart steg ifrån mer av dina "klassiska" blueslåtar, men jag tror oxo att det vore värt ett test :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Emulator skrivet 07.02.2008, 16:40:12 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 07.02.2008, 14:25:20 ---Jag gillade verkligen det där lite soulcountrypoppiga Las Vegas feelingen du hade på den första. Jag tycker nog den andra versionen blir lite mer slätstruken på något vis. Pianosolo skall det klart vara. Funka inte till det för mycket är min åsikt. :)
--- Slut citat ---
Ja, jag tyckte också vegasfeelingen satt fint! Klart steg ifrån mer av dina "klassiska" blueslåtar, men jag tror oxo att det vore värt ett test :)
--- Slut citat ---
Ja okej emu,jag gör denna klar och snickrar på en till "slicktare" version..Nu svänger den här rätt rejält,lagt lite nya basgångar efter Johans tips..snart är det bara att klippa och klistra :D
Vi får se vad resten av skutan säger om denna version...
Mvh
Micael
stajo:
Vafalls... vet inte om jag börjar bli senil men ser att ni nämner en annan version, har jag hört den? Måste har missat den.
Det var ju denna du pratade om för ett år sedan ganska exakt.
Hör ju att det är en jättefin melodi. Tyvärr måste jag nog säga att detta stuket gillar jag inte direkt, låter lite för glättigt för denna melodin liksom.
Däremot håller jag med om att många delar av pianot låter spännande i sig. Stämsången börjar nog lite för tidigt i låten.
Mycket nyfiken på den andra.
Jahaja man får alltså inte vara med ;).
Harmonica mike:
Japp Staffan,det är den låten som vi snackade om..Dessvärre har jag inga filer kvar till den efter en data krasch..Så jag måste spela in allt igen.Dock har jag en mp:3a,så jag lägger upp den här så kan du lyssna..Tvekar lite på arret i denna då låten har fin melodi och bra text..Kanske dina guldstråkar skulle kunna göra den rättvisa om jag gör en version som går åt originalet till?
Klippte av mp3:an i förrgår och lirade pianosolot..Tveksamt om det passar på ursprungs verren..
Nåväl,lyssna och kommentera.
mahan:
Jou!
Hittar ny version här, funkig sådan.
Nu e de som du själv åxå konstaterar att denna fina melodi inte kanske kommer till sin fördel i nuvarande arret med funkykomp. Är helt av samma åsikt. Lyssnar flere gånger och nu hör jag din sång kompad av en jämnt gungande ackegura och kanske nån stråke i bakgrunden. Märks väl att Obbnäs juryn e envis här, vill fortfarande dela detta alster i två olika låtar, balladen med sången för sig och jazzfunken som skild låt med snyggt pianolir och munspel.
h. Obbnäs Envisare :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida