Forum > Demolåtar
Harmonica mike - The Castle.
Harmonica mike:
--- Citat från: jay thomas skrivet 08.02.2008, 10:34:24 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.02.2008, 20:58:52 ---Japp Staffan,det är den låten som vi snackade om..Dessvärre har jag inga filer kvar till den efter en data krasch..Så jag måste spela in allt igen.Dock har jag en mp:3a,så jag lägger upp den här så kan du lyssna..Tvekar lite på arret i denna då låten har fin melodi och bra text..Kanske dina guldstråkar skulle kunna göra den rättvisa om jag gör en version som går åt originalet till?
Klippte av mp3:an i förrgår och lirade pianosolot..Tveksamt om det passar på ursprungs verren..
Nåväl,lyssna och kommentera.
--- Slut citat ---
Lysande! Det nakna var hur snyggt som helst. Att Ryska Armens manskör kom på besök var en liten kul överraskning. Schlagerhöjning funkar också tycker jag. Johan sa det bra, nu är det bara en låt vi hör. Lite förvånad är jag att det uteblivna pianosolot inte saknades på något sätt.
Enligt min inbyggda Phil Spector kunde en maffig kör kanske stå för ett crescendo någonstans. BTW sången känns pannan 5-10 över 12, sak det vara så?
--- Slut citat ---
Thanx JT.
Inleder fas två på denna till veckan.Håller mig till grunden,däremot så måste jag hitta en simplare basgång än den jag har på "funk verren" samt lite mer återhållsamma trummor,för att helheten skall sitta snyggt.
Funk verren lirar jag klart då det är mest kopiera som gäller nu.Några schyssta basfills å trumfills,samt lite variation på pianot å en bättre sång tagning - vips så har jag två låtar av samma ide´..
Däremot så lägger jag min själ i den lugnare versionen,så det kommer nog att ta nån vecka till innan den är klar.
So hang in there mate..
Mvh
Micael
cykeln:
Här har tydligen funnits lite olika versioner - den jag lyssnade på fanns på sid 2 - och det ska komma en ny om jag förstår det hela rätt
går därför inte in så mycket på detaljerna
säger bara att melodin, sången låter som
Guld i skogen ..
allts detta kan bli riktigt bra
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida