Forum > Demolåtar
Harmonica mike - The Castle.
1up:
Det bubblande pianoliret är guld. Spara till varje pris! :)
Harmonica mike:
Haft en version här som jag tagit bort..senaste verren ligger längst upp i trådhuvudet..
jay thomas:
Hmm, svårt. Den första är lite mer slick men den andra har karaktär! Pianosolot är mumma!
Skulle själv välja stråkstaccato i början. ;)
egghuvud:
Jag gillade verkligen det där lite soulcountrypoppiga Las Vegas feelingen du hade på den första. Jag tycker nog den andra versionen blir lite mer slätstruken på något vis. Pianosolo skall det klart vara. Funka inte till det för mycket är min åsikt. :)
Harmonica mike:
JT:
Jo det är ju ett bryderi detta..Skall jag göra två versioner eller en som alla gillar?..Känner mig väldigt kluven..
Om man ser till pianosolot så tror jag inte det passar i den mer "slickta" versionen,och definitivt inte kompet på pianot när det drar igång..
Egghuvudet:
Mångas favorit denna,i grundutförandet,av alla mina låtar.Kanske skall jag bara spela in nytt och hålla mig till standard mallen..
Lirat lite mer bas på den sista versionen,för att få lite variation..Blir låten i denna tappning - det vette tusan.Det svänger ju rätt friskt nu när jag snickrat lite på basen..Men frågan är om jag inte har påbörjat "kill your darlings"..?
Vi får se,jag donar lite till tills jag har hela arret/sång på plats.
Tack för kommentarer till er bägge.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida