Forum > Demolåtar
Harmonica mike - The Castle.
SYNTH:
Det ser jag i fram imott Mike nya versionen! :)
Yllet:
Skön låt. Ser gärna att du gör nåt av denna.
Känns inte så lönt att kommentera mixen i detta stadie.
/Jon
Harmonica mike:
--- Citat från: Yllet skrivet 06.02.2008, 00:52:36 ---Skön låt. Ser gärna att du gör nåt av denna.
Känns inte så lönt att kommentera mixen i detta stadie.
/Jon
--- Slut citat ---
Thanx för comment Jon.
Jorå,det skall bli mer på denna.Det blir en nyinspelning av rubbet då jag inte har några filer kvar från ursprungsarret.Klippte helt sonika av en mp3:a och slängde på bas,cello trummor å ett pianosolo..
Tanken om varför jag la upp den så här var - att få lite inputs på piano solot å trummorna..Funkar/funkar inte typ..
Låten är ju rätt "slick" i grundutförandet.Med enbart kantslag på trummorna och smöriga stråkar..Inga överraskningar eller så..Nu när jag bestämt mig för(efter påtryckningar)att lira in rubbet igen så har jag ju chansen att göra nåt vettigt av låten då grund ide´n inte är så tokig...
Så jag lirar vidare..
Mvh
Micael
mahan:
Tjou Boden!
Traskat förbi denna tydligen, lyssnar nu och startar sågen... ;)
Jag hittar typ tre låtideér i detta alster, så kommenterar på dessa olika delar skilt:
0:00-0:27 Härlig akustisk låt med skitsnygg sång o stämmor o piano komp.
trummorna bort, lugna ner basen och släng in en ackegura
0:28-0:54 En goding till jazzlåt med jäkla gott pianosolo
stråkarna bort, kolla basgången mot pianoackorden
0:58-1:24 Snygg balladlåt, stark sång o snygga stämmor
lugna ner stråkliret, låter aningen neurotiskt. Trummorn ska spela straight takt,
och basen kan åxå ta en lugnare/enklare skala, onödigt funkigt i denna del.
Obbnäs juryn gjorde en sån obseravation av låten, tre snygga partier som dock inte riktigt passar ihop med nuvarande uppställning,
Synd att ursprungliga spåren gått till datahimlen, betyder attt det ligger en hel massa jobb framför med detta, men tycker det vore värt,
so shoot! :)
h. johan
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 06.02.2008, 17:00:15 ---Tjou Boden!
Traskat förbi denna tydligen, lyssnar nu och startar sågen... ;)
Jag hittar typ tre låtideér i detta alster, så kommenterar på dessa olika delar skilt:
0:00-0:27 Härlig akustisk låt med skitsnygg sång o stämmor o piano komp.
trummorna bort, lugna ner basen och släng in en ackegura
0:28-0:54 En goding till jazzlåt med jäkla gott pianosolo
stråkarna bort, kolla basgången mot pianoackorden
0:58-1:24 Snygg balladlåt, stark sång o snygga stämmor
lugna ner stråkliret, låter aningen neurotiskt. Trummorn ska spela straight takt,
och basen kan åxå ta en lugnare/enklare skala, onödigt funkigt i denna del.
Obbnäs juryn gjorde en sån obseravation av låten, tre snygga partier som dock inte riktigt passar ihop med nuvarande uppställning,
Synd att ursprungliga spåren gått till datahimlen, betyder attt det ligger en hel massa jobb framför med detta, men tycker det vore värt,
so shoot! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tjabba Obbnäsare.
Schysst feedback Johan.Du har helt rätt. Innan solot så har jag hakat på funktrummorna och under solot..I övrigt så låter ursprunget så här.Nu har jag jobbat en del med den funkiga vesionen,så det får bli två verrar av denna.En version till, som följer ursprungs mallen då jag fått massor av positiv feedback på den versionen.
Langar nog upp funkiga verren innan helgen,förhoppningsvis..Måste bara utveckla basliret lite till..och lite mer pianokomp..och det eviga dilemmat - trumfillsen..
Sen åker vi,so hang in there mate.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida