Forum > Demolåtar
Harmonica mike - The Castle.
Harmonica mike:
Låtnamn:The Castle.
Artist:Hm
Text/Kompositör:Hm
Ev.medverkande:Nope
Genre:Nånsorts pop med skumt piano solo
Tillerkningsår:2005,uppgradering 2008
Format:mp:3
Status:Denna skall få lite nya kläder..
Hej.
Tagit bort låten.Donar lite till,efter min flytt som sker i dagarna..Så ni får hålla tillgodo med original versionen på sidan 2 så länge..
Såga på.
Mvh
Micael
Dividend:
Coolt, känns lite Tjajkovskij. :lol: Är nog nån slinga som är som hämtad från nån av hans "seasons"... Har inte lyssnat på texten men glatt känns det? :)
Värt att färdigställa helt klart!
egghuvud:
Snyggt soulcountrystuk på den här. Trummorna behöver lyftas, visst de är lite cheesiga nu. Jag har lite svårt med de där stora reverben, fast jag brukar gnälla om det, så det är säkert en smaksak. Risken är att det blir lite las Vegas elvis om det, fast det kanske är det du är ute efter?
Låten börjar lite underligt, som om den var klippt in på något sätt.
Avseende solot så tycker jag nog att det fungerar. Sedan är du helt klart mer levande på munspel än på piano. Det blir faktiskt en riktigt rolig kontrast till det lugna om du kör lite mer vilt tycker jag.
jay thomas:
Lite kafespretigt men jag gillar det! Klart överraskande början, pang på bara. :o ;)
Tycker det händer lite för mycket i bakgrunden när sången går igång efter solot. Känslan jag får är att det är lite skiktat, kompet för sig och lite soave sång på det. Men annars är grunden alldeles semlig!
Emulator:
shit hmike, detta va ju nån sån däre crossove..discocountryjulioig lesas :)
"oh....mercy ,ercy meee......." va den snubben nu hette :)
Ja, alltså pianot där. Även om du bad oss skita i hur det är lirat så kan man inte det helt. :lol: Rätt så ovanligt spelat skulle jag säga, väldigt eget på något sätt. Måste lyssna mer. Fast det beror å andra sidan på åt vilket håll låten ska åt? Pianot eller munspel för den delen skulle kännas som hele klabbet skulle lite åt jazz eller blues, men å andra sidan finns mer "oh mercy mercy meee" (kan omöjligt komma på vad gubben som sjunger heter!! ) potential i låten. Vill du göra något som är oväntat skall du kanske tra den åt det hållet, smäktande stråkar, lite effektat långsamt munspelssolo som drar någon variant på en refrängmelodi kanske.
Så...dra denna bort från vanliga bluesrocken och mer smörigt skulle jag nog tycka :)
Trummorna gör sig bäst utan kantslagen i mitt tycke. Kanske en shaker oxo?
Kul att höra nya sidor hos folk :)
PS: högsta instans, är det frugan det? ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida