Forum > Demolåtar
Harmonica mike - The Castle.
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 07.02.2008, 21:48:06 ---Jou!
Hittar ny version här, funkig sådan.
Nu e de som du själv åxå konstaterar att denna fina melodi inte kanske kommer till sin fördel i nuvarande arret med funkykomp. Är helt av samma åsikt. Lyssnar flere gånger och nu hör jag din sång kompad av en jämnt gungande ackegura och kanske nån stråke i bakgrunden. Märks väl att Obbnäs juryn e envis här, vill fortfarande dela detta alster i två olika låtar, balladen med sången för sig och jazzfunken som skild låt med snyggt pianolir och munspel.
h. Obbnäs Envisare :)
--- Slut citat ---
Obbnäsare tvärsöver :P
Du har flera poänger..Kolla ovanför ditt senaste inlägg..Där ligger originalet.Krattigt inspelat för tre år sedan..Men anar man inte en viss funkighet i låten,eller i svänget? Möjligen nåt sorts rock drag..Dock dolt under "Tjajkovski" influenserna.. :D
Det är det jag har att gå efter..Brukar hamra denna på ackeguran,inför glada vänners lag då och då..
I original versionen så anar man ett fungerande piano komp..Kanske skulle utveckla det till ett självbärande komp..kompletterat med ackegura å stråk som du föreslår.
Nåväl,det tål att tänka på.Jag gör denna version klar,då jag har strukturen nu och bara behöver lira lite mer piano å bas,samt sätta en ordentlig sångtagning för den här versionen,och skippa stråket under solot.
Sedan så får jag börja klura på version två...
Tack för kommentaren Johan.Kolla in originalet och dra en comment..
Mvh
Micael
stajo:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.02.2008, 20:58:52 ---Japp Staffan,det är den låten som vi snackade om..Dessvärre har jag inga filer kvar till den efter en data krasch..Så jag måste spela in allt igen.Dock har jag en mp:3a,så jag lägger upp den här så kan du lyssna..Tvekar lite på arret i denna då låten har fin melodi och bra text..Kanske dina guldstråkar skulle kunna göra den rättvisa om jag gör en version som går åt originalet till?
Klippte av mp3:an i förrgår och lirade pianosolot..Tveksamt om det passar på ursprungs verren..
Nåväl,lyssna och kommentera.
--- Slut citat ---
Visst vill jag det :), lite tveksam på pianot också testar gärna att lägga om det också...
skickar pm.
/Staffan
mahan:
Jomen Micael!
See your point now, detta originalstycke funkar ju som fan. :)
Här hittar jag bara en låt, inga jazzinslag med pianosolon utan ett lätt funkigt o snyggt arr, mycket moderat o funkande rytmavdelning. Och basen e åxå betydligt lugnare, jämfört med nya version där den nästan lirar på neurotiskt. OCh munspelet som till saken hör.
Den lite murrande låga kören i bakgrunden här o var kanske inte e så proper.
Introns arr utan trummor funkar och delen vid 1:54-2:21 passar som smack och låten tar ny fart men en skön halvtonsuppstämning :)
Tycker du definitivt ska hålla fast vid detta original arr och köra det med ny fresh inspelning o mix!
Lägg lite ackegura till arret, och detta kommer att bli stormskönt på RIKTIGT! :wub:
h. Obbnäs Diggare!
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 07.02.2008, 22:54:49 ---Jomen Micael!
See your point now, detta originalstycke funkar ju som fan. :)
Här hittar jag bara en låt, inga jazzinslag med pianosolon utan ett lätt funkigt o snyggt arr, mycket moderat o funkande rytmavdelning. Och basen e åxå betydligt lugnare, jämfört med nya version där den nästan lirar på neurotiskt. OCh munspelet som till saken hör.
Den lite murrande låga kören i bakgrunden här o var kanske inte e så proper.
Introns arr utan trummor funkar och delen vid 1:54-2:21 passar som smack och låten tar ny fart men en skön halvtonsuppstämning :)
Tycker du definitivt ska hålla fast vid detta original arr och köra det med ny fresh inspelning o mix!
Lägg lite ackegura till arret, och detta kommer att bli stormskönt på RIKTIGT! :wub:
h. Obbnäs Diggare!
--- Slut citat ---
Tack Johan.
Nu har du övertygat mig.Jag gör som du säger :D Däremot så blir det återflytt till mitt gamla krypin i dagarna så jag blir utan "gear",men bara tillfälligt..Kontrakterar forumets pop stråk arrare nr 1 Stajo..
Så får vi se hur det blir..På nån vecka skall vi nog ha den..
Mvh
Micael
jay thomas:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.02.2008, 20:58:52 ---Japp Staffan,det är den låten som vi snackade om..Dessvärre har jag inga filer kvar till den efter en data krasch..Så jag måste spela in allt igen.Dock har jag en mp:3a,så jag lägger upp den här så kan du lyssna..Tvekar lite på arret i denna då låten har fin melodi och bra text..Kanske dina guldstråkar skulle kunna göra den rättvisa om jag gör en version som går åt originalet till?
Klippte av mp3:an i förrgår och lirade pianosolot..Tveksamt om det passar på ursprungs verren..
Nåväl,lyssna och kommentera.
--- Slut citat ---
Lysande! Det nakna var hur snyggt som helst. Att Ryska Armens manskör kom på besök var en liten kul överraskning. Schlagerhöjning funkar också tycker jag. Johan sa det bra, nu är det bara en låt vi hör. Lite förvånad är jag att det uteblivna pianosolot inte saknades på något sätt.
Enligt min inbyggda Phil Spector kunde en maffig kör kanske stå för ett crescendo någonstans. BTW sången känns pannan 5-10 över 12, sak det vara så?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida