Forum > Demolåtar

david.roennlund: Thoughts of you

<< < (4/11) > >>

Emulator:
smacka på något KLART ickeakustiskt percussion/trumspår bredivd, och hascha dina nuvarande trums ännu mer?

congas!

david.roennlund:

--- Citat från: Emulator skrivet 09.01.2008, 18:19:46 ---smacka på något KLART ickeakustiskt percussion/trumspår bredivd, och hascha dina nuvarande trums ännu mer?

congas!

--- Slut citat ---

mm, ska prova det nu  :)

Fidden:
Gillar låten, fast det blir lite enformigt. Visst går det att variera sångmelodin lite?
Skulle låta grymt med ett thom yorke-arrangemang också.

Fiolen gillade jag.

david.roennlund:

--- Citat från: Fidden skrivet 09.01.2008, 18:26:13 ---Gillar låten, fast det blir lite enformigt. Visst går det att variera sångmelodin lite?
Skulle låta grymt med ett thom yorke-arrangemang också.

Fiolen gillade jag.

--- Slut citat ---

Hellu!
Jo, det är ju inte världens mest varierade arr/låt ^_^
Tror man brukar säga "lagt arr ligger".... så i det stora hela känns det som jag kommer ha kvar storformen, men kanske lite variation i det lilla !

Ursäkta mig okunnighet... men vad är ett "thom yorke-arrangemang" ?

Tackar för lyssning och feedback!

//David

DåligtGehör:

--- Citera ---Jag är också ruggigt ambivalent inför stråkavslutet, på ett sätt skulle jag kunna flumma ut i ett fett improflumsolo(vilket skulle vara kul) , men jag tror att det skulle strida mot min idé.
Så jag håller nog kvar på min idé om att solot ska vara kort och ge en försmak om det ickeexisterande fiolsolot!
--- Slut citat ---

Gillar också idéen med vad den innebär i form av den saknad man känner när det man tror är på väg inte riktigt kommer till stånd. Jag menade inte heller med min fråga - vilket jag tror du fattade - att du skall använda fiolen överallt i parti och minut.

Det outsagda, det antydda, det saknade är många gånger lika starka konstnärliga uttryck som det välutsagda.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion