Forum > Demolåtar

david.roennlund: Thoughts of you

<< < (5/11) > >>

Emulator:
bra sagt.

david.roennlund:

--- Citat från: david.roennlund skrivet 09.01.2008, 18:24:38 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 09.01.2008, 18:19:46 ---smacka på något KLART ickeakustiskt percussion/trumspår bredivd, och hascha dina nuvarande trums ännu mer?

congas!

--- Slut citat ---

mm, ska prova det nu  :)

--- Slut citat ---

Det är skitsvårt för låten har inte 100% jämnt tempo... den varierar lite fram o tillbaka.... som en vinyl typ  :ph34r:

david.roennlund:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 09.01.2008, 21:18:59 ---
--- Citera ---Jag är också ruggigt ambivalent inför stråkavslutet, på ett sätt skulle jag kunna flumma ut i ett fett improflumsolo(vilket skulle vara kul) , men jag tror att det skulle strida mot min idé.
Så jag håller nog kvar på min idé om att solot ska vara kort och ge en försmak om det ickeexisterande fiolsolot!
--- Slut citat ---

Gillar också idéen med vad den innebär i form av den saknad man känner när det man tror är på väg inte riktigt kommer till stånd. Jag menade inte heller med min fråga - vilket jag tror du fattade - att du skall använda fiolen överallt i parti och minut.

Det outsagda, det antydda, det saknade är många gånger lika starka konstnärliga uttryck som det välutsagda.

--- Slut citat ---

Nä, jag förstod att du inte menade det... såg det mer som en fråga om mitt musiserande  :)

Din sista meingen är verkligen super, det är precis essensen av allt !

Tack för feedback!

david.roennlund:

--- Citat från: idf skrivet 09.01.2008, 02:16:23 ---nu ska vi se min vän. :)

--- Slut citat ---
Tjaba vännen !
Tro inte att jag har glömt dig bara för att jag svarade på några andra först  :)

--- Citat från: idf skrivet 09.01.2008, 02:16:23 ---jag gillar trumsoundet skarpt, men trummornas ljud (om du förstår skillnaden :) ) är lite keck. spänn åt sejarmattan, låna en bättre ride än den headliner/meinl marathon högst 16" cymbalen som du bankar på där. soundet fö. på trummorna är asmysigt. varmt, torrt och härligt. precis så som det ska vara. vad är det för stereomick?

--- Slut citat ---
Kul att du gillade mitt trumsound,
Setet har gammla skin och är helt ostämt, ena cymbalen är spräckt.... ska ta mig samman och fixa upp det nu snart!

--- Citat från: idf skrivet 09.01.2008, 02:16:23 ---orgeln är fräck som tusan, men det fattas bas i ljudbilden. hade gärna hört ngt stort o bumligt i botten här. sången är helt fanatisk! jag tokdiggar den. måste lyssna än en gång nu.

--- Slut citat ---
mm, tror att jag hade mer bas, men den försvann i nånstans.... får ropa tillbakas den!
Vad tror du om att lägga ett subbafilter som skapar liktigt låga fina basar, om jag lägger den på basorgel så blir det nog bra. Kanske ska skruva ljudet på den också.

--- Citat från: idf skrivet 09.01.2008, 02:16:23 ---mjuk och varm ljudbild, och din beskrivning stämde väl. det är riktig haschpop. jag får fan lite beatlesvibbar, men en del uttal i din sång tar bort den feelingen lite, och istället får jag vibbar av soundtracksofourlives.

--- Slut citat ---
Vilka fina vibbar du får, jämnföras med sådana storheter :)
Ja, mine uttal är ett kapitel försig... är rätt okonsekvent i mitt utal, är väll nånslags engelskt/amerikanskt/svengelskt utal...
när jag har sjungit in har jag tänkt lite på att jag inte ska försöka härmna nånannans engelska, utan ta utalen som känns bra bara.

--- Citat från: idf skrivet 09.01.2008, 02:16:23 ---trummorna som är lite väl frispelande passar inte hundra. jag hade gärna dragit med ett kit och bankat lite i det rummet som du spelat in där, men har tenta på torsdag och annat att göra nu framöver.. ;)

--- Slut citat ---
Synd att tentan låg så dumt :rolleyes:
Kan informera om att rummet jag spelar in i är ett rum på ca 50kvm , rätt högt i tak (som högt ca 5 m, som lägst dryga 2m) rummet har däremellan ett snetak.

--- Citat från: idf skrivet 09.01.2008, 02:16:23 ---effekterna är fräcka som tusan men kanske ligger de kvar för länge på trummorna. och solot håller. sitter här i studion i kolmörker och skriver och jag gillar feelingen man får med lurar, och så självklart kommer än en gång felan in, och har ett riktigt vackert ljudladskap. felan gör mkt för låten!!

--- Slut citat ---
mm, det är rätt mycket effekter på allt...
menar du effeklterna på trummorna som ligger under solot?

--- Citat från: idf skrivet 09.01.2008, 02:16:23 ---om jag fick bestämma, skulle jag nog kasta på en riktigt uppenbar trummaskin istället och digitalisera beatet lite mer. kanske ett jobb för farbror idf? ;)

--- Slut citat ---
Jag har försökt att lägga ett mer digitalt beat , men det är svårt inspelningarna spretar så mycket rytmiskt sett att trummaskinen bara känns helt fel :S
Tror du att du skulle kunna fåtill något som passar?
Om du vill kan du få göra nått litet prov (eftersom jag inte är säker på att jag vill ha det än, känns det taskigt att låta dig göra ett komp som jag sen förkastar...)

--- Citat från: idf skrivet 09.01.2008, 02:16:23 ---väligt fint gjort som helhet!!

--- Slut citat ---

Än en gång, Tack :wub:

//david

ynot:
Hej david tycker sången ligger lite högt , o ett par tagningar till o rätt upp några sura toner skulle kanske vara bra hör ju att det finns där.
gillar stuket. lite bättre blans o lite mer tid vid micken kan detta bli ännu mer spännande.

tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion