Forum > Demolåtar
david.roennlund: Thoughts of you
david.roennlund:
--- Citat från: Emulator skrivet 09.01.2008, 01:48:45 ---kålrotslådan :blink:
en ide: denna låt slutar som den gör. gör en ny annan låt. gör en tredje, som börjar som denna slutar. Mixa. Servera på CD.
;)
ähfan, konceptet med album och skivor som en enhet är nog knappt levande idag....men jag gillar det. "förr i tiden" :rolleyes: gjordes det album som va en homogen grej lixom. inte låtbetonade bara, utan som ett budskap eller hur man nu säger.
jaja. sov gott :)
--- Slut citat ---
Jag är gammeldags och älskar det riktiga skivkonceptet !! :wub:
Tycker det är rent utsagt skit att folk inte använder sig av denna emminenta form ( jag vurmar iomed detta inte för det fysiska cdformatet, som jag anser är dödsdömt, utan för at göra ett gäng låtar som antingen sitter ihop eller har en övergripande idé!
Nu är ju skivor vara ett kollijox av massa spretiga singlar :angry:
mm, kanske jag ska göra en lite svit :)
hejhej
nattis :)
david.roennlund:
--- Citat från: Emulator skrivet 09.01.2008, 01:48:45 ---kålrotslådan :blink:
--- Slut citat ---
--- Citat från: Emulator skrivet 08.01.2008, 23:55:10 ---gött mos som kan bli ännu godare med lite krydda :)
--- Slut citat ---
ja, ett gott mos är kålrotsmos :wub:
idf:
nu ska vi se min vän. :)
jag gillar trumsoundet skarpt, men trummornas ljud (om du förstår skillnaden :) ) är lite keck. spänn åt sejarmattan, låna en bättre ride än den headliner/meinl marathon högst 16" cymbalen som du bankar på där. soundet fö. på trummorna är asmysigt. varmt, torrt och härligt. precis så som det ska vara. vad är det för stereomick?
orgeln är fräck som tusan, men det fattas bas i ljudbilden. hade gärna hört ngt stort o bumligt i botten här. sången är helt fanatisk! jag tokdiggar den. måste lyssna än en gång nu.
mjuk och varm ljudbild, och din beskrivning stämde väl. det är riktig haschpop. jag får fan lite beatlesvibbar, men en del uttal i din sång tar bort den feelingen lite, och istället får jag vibbar av soundtracksofourlives.
trummorna som är lite väl frispelande passar inte hundra. jag hade gärna dragit med ett kit och bankat lite i det rummet som du spelat in där, men har tenta på torsdag och annat att göra nu framöver.. ;)
effekterna är fräcka som tusan men kanske ligger de kvar för länge på trummorna. och solot håller. sitter här i studion i kolmörker och skriver och jag gillar feelingen man får med lurar, och så självklart kommer än en gång felan in, och har ett riktigt vackert ljudladskap. felan gör mkt för låten!!
om jag fick bestämma, skulle jag nog kasta på en riktigt uppenbar trummaskin istället och digitalisera beatet lite mer. kanske ett jobb för farbror idf? ;)
väligt fint gjort som helhet!!
Harmonica mike:
Tjabba David.
Jag tar genvägen via version tre direkt.. :D
Det låter lite off synk? Trummorna låter "the reel stuff",men synkar inte riktigt - kör med en plugg! Det blir en del slitningar mellan orgel/sång/drums..
Felan grym! Låt ide´n inte så tokig,styr upp denna med midi drums..
En del fina synt prylar oxå,mitt råd - tillbaka till inspelnings bordet med denna.
Jag vill väldigt gärna höra den igen,men då i en tajtare version.
Mvh
Micael
david.roennlund:
Tja Mikey B)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.01.2008, 16:34:08 ---Tjabba David.
Jag tar genvägen via version tre direkt.. :D
Det låter lite off synk? Trummorna låter "the reel stuff",men synkar inte riktigt - kör med en plugg! Det blir en del slitningar mellan orgel/sång/trummor..
--- Slut citat ---
Off sync ?... är det som 'N Sync :blink:
Nä, men det finns klara slitningar som jag sliter med, målet är att slitningarna ska minska, vilket är slitsamt!
Trumpluggar är inte min kopp te.... <_<
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.01.2008, 16:34:08 ---Felan grym! Låtidéen inte så tokig,styr upp denna med midi drums..
--- Slut citat ---
-_-, får de vad som händer.... kul att du gillar felan :) !
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.01.2008, 16:34:08 ---En del fina synt prylar oxå,mitt råd - tillbaka till inspelnings bordet med denna.
Jag vill väldigt gärna höra den igen,men då i en tajtare version.
--- Slut citat ---
Det blir nog svårt... det finns liksom bara ett synthsolo i denna låt... och det har jag redan spelat in B)
Solot är liksom inte ersättningsbart... ren impro :wacko:
Tackar för öronen och att du tog dig tid att lyssna!
//David
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida