Forum > Demolåtar
Wernborg - TIME PASSES BY - Version 2 - Mer 70-tal än Powerballad nu???
cykeln:
Proffsigt intro ... kanske något lite för långt
Rösten ljudmässigt påminner något om PinkFloyd
Snyggt elpiano och gitarr
Fint gitarrsolo
Rymden i ljudbilden är något för stor för mina öron
Skulle önska en något "vassare/hårdare" röst i refrängen
men väldigt bra gjort!
Fidden:
Huuuuga, vad allt var komprimerat!
Lite "where everybody knows your name"-feeling faktiskt, det är bra. :)
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.11.2007, 01:57:19 ---Nja Stefan..
Jag håller inte riktigt med om det där med sången.Jag har ju pratat med dig på telefon,och så där ljust som du sjunger här pratade du inte.Där du har ditt naturliga "prat",där är stämbanden i rätt läge för sången,testa att sjunga där...Lägg bara lite mer tryck från mag stödet,inte skrik.Det är det jag vill höra..Tips i all välmening,då jag gillar din röst - fast med en felaktig teknik..Jag har en låt här med passager av den del av halsen du använder,förresten..jag tog nog bort den för vidare bearbetning..Låten hette (som arbets namn då) Glenns Blues,vet inte om du hann lyssna på den?
Nåväl,den kommer snart upp i färdig tappning,så kanske du får en hint om hur jag menar..Inte så lätt att förklara i ord så det blir förståeligt.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Usch. Finns inget jag avskyr så mycket som hur min pratröst låter. Fast jag vet att jag har felaktig teknik och sjunger galet på alla sätt som möjliga är. Har faktiskt funderat på att ta lite sånglektioner mest för kul.....
Wernborg:
--- Citat från: Dividend skrivet 16.11.2007, 06:45:03 ---Vad? Sången är ju bra, det är GENREN som är åt helvete ;)
--- Slut citat ---
:wub:
:angry:
:D
Wernborg:
--- Citat från: Fidden skrivet 16.11.2007, 15:51:22 ---Huuuuga, vad allt var komprimerat!
Lite "where everybody knows your name"-feeling faktiskt, det är bra. :)
--- Slut citat ---
Huga, i nästa version okomprimerat.
Tnx Fidden.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida