Forum > Demolåtar

Wernborg - TIME PASSES BY - Version 2 - Mer 70-tal än Powerballad nu???

(1/9) > >>

Wernborg:
LÅTNAMN: Time passes by
ARTIST: Wernborg
GENRE: Power ballad
LÅTLÄNGD: 5:12
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Version 1
Version 1 laddas ner här...

Ganska mycket sångspår på denna. Vansinnig inspelningsfart, mest för att se om stämmorna funkar och så och för att jag inte skulle glömma bort dom.

Tyck till om allt.

Version 2 - LÅTLÄNK VERSION 2.....

Försökt att få det mer åt Commodores än Scorpions om ni fattar....  :o

Tagit bort allt vad kompressorer heter. Jag verkar inte kunna ratta dom i alla fall så det är nog bättre utan.
Bytt reverb hall mot room och dragit ner mängden betydligt.
Minskat delay på sången
Lagt på delay på gitarrsolot
Dragit ner volym på syntpaden rejält.

DåligtGehör:
Oh shit! det var en powerballad  :o I can't stand them. Jag passar.

stajo:
Visst är det powerballad men vad är det egentligen som gör att det blir det? Har väl också lite svårt med den genren. Kan dock inte förneka att det är en fil melodi du har fått fram. Sedan gillar jag inledningen om än aningens lång kanske men mkt fint arrad. Överlag är det ju oerhört mycket reverb känns som en slöja över allt. Hela låten känns så långt iväg. Nu är jag inne på tredje paret hörlurar jag lånat hem... men är inte sången väldigt diskantrik och saknar botten?
Blir enormt impad om detta var ihopkastat i en vansinnig inspelningsfart.

Wernborg:

--- Citat från: stajo skrivet 12.11.2007, 21:58:44 ---Visst är det powerballad men vad är det egentligen som gör att det blir det? Har väl också lite svårt med den genren. Kan dock inte förneka att det är en fil melodi du har fått fram. Sedan gillar jag inledningen om än aningens lång kanske men mkt fint arrad. Överlag är det ju oerhört mycket reverb känns som en slöja över allt. Hela låten känns så långt iväg. Nu är jag inne på tredje paret hörlurar jag lånat hem... men är inte sången väldigt diskantrik och saknar botten?
Blir enormt impad om detta var ihopkastat i en vansinnig inspelningsfart.

--- Slut citat ---
Vet inte riktigt varför det är en powerballad heller. Kan det vara vilket tonspråk som används månne? Eller är det mixen som gör det, med tanke på mängden reverb och delay? Får nog skapa en separat tråd om detta.

Inledningen är nog dubbelt så lång som den borde. Ska nog korta av där. Undrar om inte hela mixen är väldigt diskantrik. Trimmade lite av gammal vana där, men det var nog inte så bra nu när jag spelar in med en stormembranare. Kontrollyssnade aldrig efter mixen. (som iofs inte är färdig så jag hinner mecka till det....)

Satte sången, kören och gitarrsolot och en slaskmix mellan kvällmaten och barnens läggdags. Kompet hade jag gjort nån vecka tidigare så jag överdrev bara lite....  :ph34r:

Emulator:
ok. diskantrikt, lite smetigt vid första anblick. aningen mindre reverb så....

det bortsett:

Fantastiskt rikt melodispråk. jag försökte följa någon av slingorna i introt, och senare någon av stämmorna, men de drillar iväg. Ett par lyssningar senare hittar man fina slingor på samtliga instrument, och sången  :o  hur bra stämmor som helst! enda är väl att det blir för många stefan. några goa gubbar så det låter mer "kör".

några småsura toner, men det ordnar du vid nästa tillfälle. Din bästa sånginsats so far tror jag faktiskt.

Hela låten är enormt stämningsfull, lite "driving home for christmas". PRoduktioner är runt amerikansk på något sätt, amerikansk radioprod.

som prod o småfix är det lite kvar. men LÅTEN är 5/5.

kalas.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion