Forum > Demolåtar
Wernborg - TIME PASSES BY - Version 2 - Mer 70-tal än Powerballad nu???
Burnin Sven:
Introt är lite väl långt kanske men musiken låter kanon helt enkelt däremot så är jag personligen inte så förtjust i lead och stäm melodierna men det är ju en smaksak. Låten i sig är det inget fel på faller inte mig på läppen bara men som sagt det har ju inget med att göra om den är bra eller ej så kör hårt och fixa till den så har du med största sannolikhet en höjdarballad för dansgolvet.
Göran
Larsson:
tycker detta är ett gediget hantverk..
virveln skulle kanske behöva lite mer punch & botten i min smak
den låter nästan lite klippt som det är nu..och jag tror att när du sätter solot igen
så borde det vara mer delay (eller blötare ljud iallafall) sedan är du nog hemma
som nämnts redan snyggt arr & bra sjunget :)
/Larsson
mahan:
Snyggt detta, kanske lite europop. Snyggt sjunget med snygga stämmor. Och arret sitter som det ska i denna genre. Pianona, både el och akust kryddar snyggt. Och Solot kom där, bra!.
Dock är detta uppfunnet för länge sen, lixåm bekannta tongångar o riff, så nån riktig hit kanske det inte blir men skönt att lyssna på.
Mixen måste jag såga på, alldeles ihjälkomprimerat, allt låter vasst o dynamiken lider av detta. Så minska på kompressortrycket och detta blir ännu skönare! :)
h. johan
Wernborg:
--- Citat från: Emulator skrivet 13.11.2007, 01:15:59 ---ok. diskantrikt, lite smetigt vid första anblick. aningen mindre reverb så....
det bortsett:
Fantastiskt rikt melodispråk. jag försökte följa någon av slingorna i introt, och senare någon av stämmorna, men de drillar iväg. Ett par lyssningar senare hittar man fina slingor på samtliga instrument, och sången :o hur bra stämmor som helst! enda är väl att det blir för många stefan. några goa gubbar så det låter mer "kör".
några småsura toner, men det ordnar du vid nästa tillfälle. Din bästa sånginsats so far tror jag faktiskt.
Hela låten är enormt stämningsfull, lite "driving home for christmas". PRoduktioner är runt amerikansk på något sätt, amerikansk radioprod.
som prod o småfix är det lite kvar. men LÅTEN är 5/5.
kalas.
--- Slut citat ---
:wub: Sången är ju annars ett evigt aber för mig, men denna tycker jag faktiskt själv att det duger.
Diskantrikt var ordet. Väldigt, och det ska fixas.
Wernborg:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 13.11.2007, 14:11:15 ---Introt är lite väl långt kanske men musiken låter kanon helt enkelt däremot så är jag personligen inte så förtjust i lead och stäm melodierna men det är ju en smaksak. Låten i sig är det inget fel på faller inte mig på läppen bara men som sagt det har ju inget med att göra om den är bra eller ej så kör hårt och fixa till den så har du med största sannolikhet en höjdarballad för dansgolvet.
Göran
--- Slut citat ---
Ja, om jag inte kortar av introt så ska lägga till lite pillepill på pianot när jag lägger det akustiska sedan.
Tack för tid.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida