Forum > Demolåtar

Wernborg - TIME PASSES BY - Version 2 - Mer 70-tal än Powerballad nu???

<< < (9/9)

Åsa:
Jättebra låt! Jag gillar din röst, men du klämmer till den  ;)  Men skitbra ändå!

Fidden:
Ett rejält lyft iom v.2, galant tillvaratagande av alla tipsen där, werner :)

Känns lite som en gammal skiva med airplay som brorsan hade när jag var liten som jag tokgillade. Det är väl egentligen bara liiite mer följsamma men samtidigt mer livliga trummor som fattas. Exempelvis virvelslagen vid de softa partierna är lite hårda. Man kanske skulle överväga sådana där slag på kantramen, eller vad det nu kan tänkas heta. Eller lite trixiga dubbelslag på hihaten eller så.

Wernborg:

--- Citat från: mahan ---Nu funkar det som bara den, 72% bättre dynamik, och mycket mer lyssningsvänlig, utan jättekompressorerna! BeeGees feelings. Skitsnyggt solo plus fillsen, stämmorna assköna,
JOU MÄÄN, detta kallar jag för kalastryckare, sista valsen eller whatever. Gillas hårt nu.
Hur många låtar har egentligen förstörts med överanvändning av plugins, t.ex compressors etc.
--- Slut citat ---
Thx very much.

--- Citat från: eq ---Låter kanonbra nu! Fan rumsförändringen ger låten en helt annan rättvisa, supersnyggt. RÖR ABSOLUT INGENTING! som jag brukar säga till ungarna.
--- Slut citat ---

Visst är det konstigt att rummet gör SÅÅ mycket ändå. Tack. Jo ska nog röra trummorna i alla fall till mer livliga diton.

--- Citat från: Mr Boden ---Nu platsar den definitivt på färdiga..
--- Slut citat ---
Tack så väldans.  :)

--- Citat från: DG ---Dock är soundet, presentationen en minst lika viktigt om inte större del av musikupplevelsen än t.ex. vilken melodi eller harmoniföljd det är.
--- Slut citat ---
Japp, det är tydligt att så är det. Kul att du tycker det är trivsamt nu.

--- Citat från: Åsa ---Jättebra låt! Jag gillar din röst, men du klämmer till den    Men skitbra ändå!
--- Slut citat ---
Låtens omfång i kombination med mitt begränsade omfång gjorde denna tonart nästan till den enda möjliga där jag både fixar höjden och botten (som inte är så djupt alls) TACK! :D

--- Citat från: The fid ---Ett rejält lyft iom v.2, galant tillvaratagande av alla tipsen där, werner

Känns lite som en gammal skiva med airplay som brorsan hade när jag var liten som jag tokgillade. Det är väl egentligen bara liiite mer följsamma men samtidigt mer livliga trummor som fattas. Exempelvis virvelslagen vid de softa partierna är lite hårda. Man kanske skulle överväga sådana där slag på kantramen, eller vad det nu kan tänkas heta. Eller lite trixiga dubbelslag på hihaten eller så.
--- Slut citat ---
Jo, nu är det bara trummorna kvar, så minst en version till blir det. Airplay  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion