Forum > Demolåtar

Wernborg - TIME PASSES BY - Version 2 - Mer 70-tal än Powerballad nu???

<< < (8/9) > >>

Wernborg:
Version 2

Tagit bort allt vad kompressorer heter. Jag verkar inte kunna ratta dom i alla fall så det är nog bättre utan.
Bytt reverb hall mot room och dragit ner mängden betydligt.
Minskat delay på sången
Lagt på delay på gitarrsolot
Dragit ner volym på syntpaden rejält.

VERSION 2 ÅTERFINNS I TRÅDHUVUDET.

mahan:
Jawåååål!

Nu funkar det som bara den, 72% bättre dynamik, och mycket mer lyssningsvänlig, utan jättekompressorerna! BeeGees feelings. Skitsnyggt solo plus fillsen, stämmorna assköna,
JOU MÄÄN, detta kallar jag för kalastryckare, sista valsen eller whatever. Gillas hårt nu. :)
Hur många låtar har egentligen förstörts med överanvändning av plugins, t.ex compressors etc.

Laikit!

h.  johan

equality:
YES!!  :D Låter kanonbra nu! Fan rumsförändringen ger låten en helt annan rättvisa, supersnyggt. RÖR ABSOLUT INGENTING! som jag brukar säga till ungarna.  :D

Harmonica mike:
YEs YES YEs...
Mixen kalas nu..Rösten låter klart bättre med mindre reverb..Jag sa ju att detta var en bra låt!
Power ballad feelingen som bortblåst,så här skall den låta.Shit vad grymt gura solo..

Nu är det bäst att jag slutar innan du blir mallig :P Skit bra detta Stefan.

Nu platsar den definitivt på färdiga..

Sång lektioner,ja varför inte - det är inte mycket du behöver göra/lära för att öka utvecklingen en kilometer sång mässigt..

Mvh
Micael

DåligtGehör:

--- Citera ---Jag sa ju att detta var en bra låt!
Power ballad feelingen som bortblåst,så här skall den låta.
--- Slut citat ---

Jovisst, men allting kan alltid ändras på alla möjliga sätt. I princip är allt möjligt med varje stycke musik. Dock är soundet, presentationen en minst lika viktigt om inte större del av musikupplevelsen än t.ex. vilken melodi eller harmoniföljd det är. En bra låt blir det inte förren man även presenterar den bra. Tills dess är det bara en möjlig bra låt vilket i princip alla låtar är innan man skrivit dem i sten.

Men nu är det en helt annan känsla i den och en rätt trivsam låt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion