Forum > Demolåtar
mahan - NETWORK ROMANCE v4
1up:
Får barbershopvibbar av din sköna stämsång! Helt oväntat. Sedan när låten drar igång får man verkligen en energispark i baken.
Instämmer med :P om gitarrisen. Mjuka till den i soundet så blir det 1 snäpp upp! :)
Gillar call-response-köret 3/4 mot slutet! Aah, lite åt det varma Garth Brooks country-köret kan du ta denna!
mahan:
--- Citat från: 1up skrivet 11.11.2007, 23:23:09 ---Får barbershopvibbar av din sköna stämsång! Helt oväntat. Sedan när låten drar igång får man verkligen en energispark i baken.
Instämmer med Emu om gitarrisen. Mjuka till den i soundet så blir det 1 snäpp upp! :)
Gillar call-response-köret 3/4 mot slutet! Aah, lite åt det varma Garth Brooks country-köret kan du ta denna!
--- Slut citat ---
Danke ettupp!
Hittar inte nån Emukommentar men antar att du menar ackenas uppmjukning :)
Märker själv nu att solosoundet är verkligen uselt, och hevygurorna ska bort!
Tackar för lyzzning o komment :)
h. johan
Wernborg:
Skojig låt och bitvis strålande arr, speciellt på körerna. Däremot haltar det i tajthet ganska mycket här och där.
Dom 60-talsaktiga galna trumfillsen som kommer ett par gång är hysteriskt kul. Jag älskar dom gamla trummisarna från den tiden.
Den distade gitarren känns ganska fel. Den hade jag ersatt med en renare dito.
Den akustiska gitarren blir lite mycket veva-veva på strängarna. Om du har lust, testa att spela mer bas-ackord-bas-ackord-bas-ackord etc.... om du fattar vad jag menar. En del kallar det att knäppa på gitarren. Alltså växelvis baston, växelvis ackord - fast med plektrum. Flummigt.
Bra så långt..... Jag gissar att det kommer fler versioner.
1up:
--- Citat från: mahan skrivet 11.11.2007, 23:40:59 ---
--- Citat från: 1up skrivet 11.11.2007, 23:23:09 ---Får barbershopvibbar av din sköna stämsång! Helt oväntat. Sedan när låten drar igång får man verkligen en energispark i baken.
Instämmer med Emu om gitarrisen. Mjuka till den i soundet så blir det 1 snäpp upp! :)
--- Slut citat ---
Danke ettupp!
h. johan
--- Slut citat ---
yepp! My mad.
mahan:
--- Citat från: 1up skrivet 12.11.2007, 00:41:45 ---
--- Citat från: mahan skrivet 11.11.2007, 23:40:59 ---
--- Slut citat ---
Danke ettupp!
h. johan
--- Slut citat ---
yepp! My mad.
--- Slut citat ---
OK! Sista versionen för idag, här med uppmjukta ackeguror soloblåsning:
- VERSION NUMMER FYRA
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida