Forum > Demolåtar

mahan - NETWORK ROMANCE v4

(1/7) > >>

mahan:
JAhapps!
Här e en sak som jag märker att mer o mer börjar låta gospel. Var ju inte planerat så precis, men allt ska man testa på. Borde kanske ändra texten, får se.
Spelat med bara ackegitarrer o elbas, almöst "unplugged" .Om nån orkar kommentera så är det närmast taktbytena som ger funderingar, funkar dom? OCh ska det läggas fler instrument till soppan? Och även andra ideér om t.ex solot, som ännu inte finns.

TAckar på förhand :)

LÅTNAMN:             Network Romance
ARTIST/GRUPP:      mahan
GENRE:                 PoPgospel?
LÅTLÄNGD:            3:31
KOMPOSITÖR:        mahan
EV. MEDVERKANDE: husflugan i Obbnäs
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3

HÄR E LÄNKEN

Har lite skruvat på sång och ackenivåerna, fortfarande inte hittat passlig soloplugg...Kommer väl snart på den!
-    HÄR E WERSION 2

OCh version 3 med soloförsök
-    HÄR E WERSION 3

Och sista men inte minsta:
-    VERSION NUMMER FYRA
Lite soloblåsning och ackegurorna uppmjukade.
Sista versionen för idag :P
.

Harmonica mike:
Hej Johan.
Kul att du testar andra marker,och du gör det bra! Lite influenser av "Take my home country road"..men med ett signum som skrivs JOhan.

Gillar din mörka pipa,fan skit bra..mera av den varan Johan,använd magstödet när du tar de låga tonerna,din röst låter riktigt riktigt bra i det registret,jag fick gåshud!...Lägger mig inte i arret då du är far beyond my knowledge..

Lite släp i liret,men det ordnar du lätt under resans gång.Gör denna klar.

Ingen whiskey i kväll..helgerån - jag skall och fiska havsöring i morgon bitti!!

Mvh
Micael

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.11.2007, 01:28:57 ---Hej Johan.
Kul att du testar andra marker,och du gör det bra! Lite influenser av "Take my home country road"..men med ett signum som skrivs JOhan.

Gillar din mörka pipa,fan skit bra..mera av den varan Johan,använd magstödet när du tar de låga tonerna,din röst låter riktigt riktigt bra i det registret,jag fick gåshud!...Lägger mig inte i arret då du är far beyond my knowledge..

Lite släp i liret,men det ordnar du lätt under resans gång.Gör denna klar.

Ingen whiskey i kväll..helgerån - jag skall och fiska havsöring i morgon bitti!!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tackar för den Micael!
Jaha, då är det bara att fortsätta skruva, efter sådan positiv feed!
Och rösten har nog "bättra", snart ett år sen jag lämnade ciggen.
Det där med magstöd ska testas, har ju jättemage så det behövs stort stöd :D

Och ingen whisky här heller, känns ju lite torrt men månne vi inte ska överleva. :rolleyes:
Och lycka till med firrarna!

TAck för lyssning o snygg feed! :)

h.   johan

91:an:
Läckert sångarr med växelvis solo och hela körköret. Vad gäller att fylla på instrumenteringen tror jag ett fylligt saxljud som med korta 8-delsstötar på vissa ställen skulle förstärka den redan nu svängiga rytmen.

stajo:
Tycker det är gott att höra en mjukare sida från dig.
Du har en snygg bärande röst. Det jag spontant tycker att det kanske skulle kännas ännu mer mjukare och stämningsfullt i början om du minskade på gitarranslagen liksom och verkligen lät rösten vara i centrum, i alla fall fram till 0.40.
Något annat instrumment ... hm, ja kanske lite blås hade nog varit snyggt tror jag.
Bra! Kör på

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion