Forum > Demolåtar
mahan - NETWORK ROMANCE v4
cykeln:
Kul!
Det är lite countrygospel möter Zappas humoristiska infall ("breakdown"-partierna)
Bra röst, bra sjunget, bra körer, bra blås (den första delen - avslutningens inte så lyckat)
Skulle själv ha provat orgel istället för akgura
HomoNeophilus:
Vad jag tror behövs är en trummis som kan lira svängigt. Klart det går att programmera det också men det är nog svårare... Gjorde du trummorna i förhand eller efterhand? Nu när du har uppbyggnaden klar kan du ju alltid börja om från början, börja med att få trummorna svängiga och sen lägga på resten av instrumenten.
Kanske dags för dig att bilda band annars...?
mahan:
--- Citat från: dede skrivet 14.11.2007, 03:17:48 ---Bästa lyssningen ikväll! Fantasi och tradition. Om det är något det inte gör, tyvärr, så är det svänger. :mellow:
--- Slut citat ---
TAckar för det DEDE! :)
Ska kolla svänget, trummorna troligtvis strular!
h. johan
mahan:
--- Citat från: cykeln skrivet 14.11.2007, 10:16:29 ---Kul!
Det är lite countrygospel möter Zappas humoristiska infall ("breakdown"-partierna)
Bra röst, bra sjunget, bra körer, bra blås (den första delen - avslutningens inte så lyckat)
Skulle själv ha provat orgel istället för akgura
--- Slut citat ---
TAck för den CYKELN!
Till all tur så ligger låten på halvfärdiga, skall väl blåsa om slutet, eller lämna bort den blåsningen helt.
Kul att sångsektionen gillas, skall åxå ge orgeln en chans! :)
tack för feeden. :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: HomoNeophilus skrivet 14.11.2007, 14:21:59 ---Vad jag tror behövs är en trummis som kan lira svängigt. Klart det går att programmera det också men det är nog svårare... Gjorde du trummorna i förhand eller efterhand? Nu när du har uppbyggnaden klar kan du ju alltid börja om från början, börja med att få trummorna svängiga och sen lägga på resten av instrumenten.
Kanske dags för dig att bilda band annars...?
--- Slut citat ---
Tjohej HN!
Du har så fullständigt rätt vad trummorna bekommer, det är bara obearbetade loopar från AD. OCh riktig trummis vore ju snyggt, har fått min lilla hemstudio ommöblerad så nu finns det en liten möjlighet att lyfta in ett par digitrummor, blott att julgubben besvara min önskelista :wub:
Trummorna ska definitivt programmeras om, brukar faktiskt satsa mycket på dem.
Att bilda eget band.... nåja, den tiden har redan passerat mig, var aktiv på 70 o 80-talet som amatörbandspelare (snyggt ord) och nuförtiden e det bara hemmets trygga vrå, min hemstudio som gäller :D
Men jag tackar för lyssning o god feedback!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida