Forum > Demolåtar

mahan - NETWORK ROMANCE v4

<< < (2/7) > >>

mahan:

--- Citat från: 91:an skrivet 11.11.2007, 10:53:11 ---Läckert sångarr med växelvis solo och hela körköret. Vad gäller att fylla på instrumenteringen tror jag ett fylligt saxljud som med korta 8-delsstötar på vissa ställen skulle förstärka den redan nu svängiga rytmen.

--- Slut citat ---

TAckar naintiouann!
Körena får stå kvar, skickar dom på ett övningsläger nån dag, och saxophonen kunde vara intressant.

tackar lyssning o feed! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: stajo skrivet 11.11.2007, 11:01:06 ---Tycker det är gott att höra en mjukare sida från dig.
Du har en snygg bärande röst. Det jag spontant tycker att det kanske skulle kännas ännu mer mjukare och stämningsfullt i början om du minskade på gitarranslagen liksom och verkligen lät rösten vara i centrum, i alla fall fram till 0.40.
Något annat instrumment ... hm, ja kanske lite blås hade nog varit snyggt tror jag.
Bra! Kör på

--- Slut citat ---

Tjenix Stajo!

Jovisst, lite soft Mahan blev det denna gång, Eferdom ni tycker att rösten kan användas på softsidan åxå så kör vi då. Tyckte oxo i nåt skede att introns gitarrer var för hårda, skruvas nu ned o ger rum åt sången, bra att du påminde om detta! :)

OCh du skulle åxå klämma in nåt blåsinstrumeny, sånt har jag väl inte heller testat på riktigt tidigare, ska gräva i min gamla plugg.lådda o kolla vad som strå till buds. Enda blåsinstrument jag enslite kan spela på är melodika o blockflöjt, förtillfället finns ingendera till förfogande.

TAck o bokk för lyssningen o feedbacken Stajo!

h.   johan

mahan:

--- Citat från: stajo skrivet 11.11.2007, 11:01:06 ---Det jag spontant tycker att det kanske skulle kännas ännu mer mjukare och stämningsfullt i början om du minskade på gitarranslagen liksom och verkligen lät rösten vara i centrum,

--- Slut citat ---

OK Stajo, ny version med sång o ackenivårna grejade (hoppeligen)!

-  HÄR E WERSION 2

OCh version 3 med soloförsök
-    HÄR E WERSION 3

h.  johan

perrra:
hoho.. detta tyckte jag va skitball och asbra :D

kan inget om gospel eller nånting, så jag har jättesvårt att kommentera.
Men jag gillar stuket på allt :D

Diggar virveltrumman starkt!!!!

/Perrra

mahan:

--- Citat från: perrra skrivet 11.11.2007, 21:58:19 ---hoho.. detta tyckte jag va skitball och asbra :D

kan inget om gospel eller nånting, så jag har jättesvårt att kommentera.
Men jag gillar stuket på allt :D

Diggar virveltrumman starkt!!!!

/Perrra

--- Slut citat ---

Tjo mannen!
Kul att du tyckte till, kan heller inget om gospel, kan väl kalla detta gottspel istället :D
Och vad trummorna bekommer så e de AD som rules!
Antar att det blev grönt ljus o fortsätter med skruvandet!

TAckar för lyssning o komment! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion