Forum > Demolåtar
karl-två låtar walking & love
Pwayne:
Jag väntar med egentliga kommentarer tills du fått fixa lite till.
Körerna grötar ihop sig ordentligt och tillför inte så mycket nu.
Fina Karl-Beatles-stämmor på andra "And I´m telling you..."-partiet. :)
Den andra tar vi i färdiga demos! ;)
91:an:
Jösses, vilken läcker låt du fått till, Karl i "Love"! Jag får samma rysningar som från McCartneys kompositioner. Mycket lyckat med två så duktiga sångare som emser och pwayne i körpartierna. Lite nivåjusteringar som andra nämnt tidigare kunde behövas, annars är det nog bara den sura falsettstämman som sjunger "ä" från 1:13 till 1:30 som borde tas om. Låter som första försöket där man inte riktigt hittat var tonen ska ligga. Den här låten måste jag absolut spara! :)
karl:
91:an...tackars, men fortsätter du så där får jag prestationsångest :wacko: men tackar...en kärlekslåt till Anna som kom ganska direkt harmoniellt sett och tänkte att jag ville ha lite fylligare körer...problemet var att leverera en version dom kunde sjunga efter....men visst vore det lättare om alla stod i samma sångbås samtidigt :rolleyes:...kul att du gillar / karl
Keyllen:
Blev hängande i lurarna. Riktigt bra. ;)
Kritik: Låt 1; tona ned sången lite i mitten av låten.
Kritik: Låt 2: För lång, tappar lite intresse, kan kapas till 2/3.
Båda låtarna annars kan bli hur bra som helst! Suverän sång.
:rolleyes:
Berguven
Clemens:
Hej!
Du är en otroligt bra låtskrivare för att inte tala om din röst...
Det hela påminner lite om en tidig Anthony Phillips, Peter Gabriel,vilka tillhör
mina favoriter.Fortsätt så här så har du snart en stor publik!Försök att
lägga ner mer jobb på dina arrangemang, bli mer nogrann,thigta upp sång och instrument, lyssna t.ex på Peter Gabriel, annalysera hans ljudbilder och försök hitta en egen plattform, kanske hans tidigare alster... Alltså exprimentera med olika ljudbilder men behåll dina aukustiska gitarrer
som är kanon. Jag tror det är vikitigt för din musik att inte använda allför traditionella sound som skulle kunna få dig att hamnna i nån slags
"mainstream".Jobba med rhytmiken, Bas, loopar,trummor,perc, Se varje låt som ett konstverk och lägg ner den tid som behövs, för det är låtarna värda!
Lycka till!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida