Forum > Demolåtar
karl-två låtar walking & love
karl:
tnx Keyllen...kul att du gillade...provade att mixa om love en gång till för att få bättre balans och "walking" har jag redan gjort om den finns på färdiga demossidan...tnx again //: karl
--- Citat från: Keyllen skrivet 07.03.2007, 04:04:06 ---Blev hängande i lurarna. Riktigt bra. ;)
Kritik: Låt 1; tona ned sången lite i mitten av låten.
Kritik: Låt 2: För lång, tappar lite intresse, kan kapas till 2/3.
Båda låtarna annars kan bli hur bra som helst! Suverän sång.
:rolleyes:
Berguven
--- Slut citat ---
karl:
Clemens....tackar för lyssningen... Anthony Phillips är en gammal favvo här också heter den "the geese and the goose" ? fantaskisk platta och PG har också hängt med genom åren fast mest hans tidiga...prylen är att jag har dålig koll på det tekniska och tycker det roliga med att hålla på är skrivandet( processen) men visst skulle det inte skada med lite mer koll...tnx och kul att du gillar/ karl ;)
--- Citat från: Clemens skrivet 07.03.2007, 11:04:32 ---Hej!
Du är en otroligt bra låtskrivare för att inte tala om din röst...
Det hela påminner lite om en tidig Anthony Phillips, Peter Gabriel,vilka tillhör
mina favoriter.Fortsätt så här så har du snart en stor publik!Försök att
lägga ner mer jobb på dina arrangemang, bli mer nogrann,thigta upp sång och instrument, lyssna t.ex på Peter Gabriel, annalysera hans ljudbilder och försök hitta en egen plattform, kanske hans tidigare alster... Alltså exprimentera med olika ljudbilder men behåll dina aukustiska gitarrer
som är kanon. Jag tror det är vikitigt för din musik att inte använda allför traditionella sound som skulle kunna få dig att hamnna i nån slags
"mainstream".Jobba med rhytmiken, Bas, loopar,trummor,perc, Se varje låt som ett konstverk och lägg ner den tid som behövs, för det är låtarna värda!
Lycka till!
--- Slut citat ---
Pwayne:
Avseende love:
Det är nått skumt med hela mixen (nr 2), hos mig känns det nästan mono. Känns som det lät bättre på de ursprungliga testmixarna. Kan dock inte sätta fingret på vad det är. Lyssna på skillnaden mellan Walking och Love och det känns som Walking är hifi och Love är transistorradio.
Du får allt jobba vidare. ;) Skulle föreslå att du börjar från skratch: Bort med alla effekter och EQ! Bygg sedan upp försiktigt.....Utgå från grundkomp och din sång, lägg sedan till eventuella stämmor och justera. Vänta med rymden till sist....och varsamt :)
Jag vet att det kan låta bra! :)
karl:
word!!! ska greja till det , men det kan ta en vecka eller två...tycker också ursrungsversionen var mer harmoniserad...men vad hjälper det <_< B)tnx pwayne
Emulator:
lyssnat på Love: fin låt....låter mccartney som nämnts tidigare. Bra körer, som ligger bra i förhållande mot leade, men totalt ligger all sång lite högt.
Mysig stämning genom hela, utaom runt "it is love" på slutet där all sång känns lite hög.
Har faktiskt inte så mycket mer att kommentera: bra röst, framförallt i de mörkare partierna.
Du har också en försmåga att sjunga till stämningen....alltså att anpassa sitt uttryck till vad som sjungs. Tycker du är bättre än många på det!
Lyssnar på låte två vid annat tillfälle.
Men posta hellre två ggr.....blir rörigt såhär!
Som sagt. myspys!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida