Forum > Demolåtar

karl-två låtar walking & love

<< < (5/5)

DåligtGehör:
Hej igen.

Måste ju lyssna igen och se hur det nu var...

Jag vidhåller nog vad jag sa, fast det är mest sångljudet som är problemet. Instämmer med tsmalmbes beskrivning:

--- Citera ---Lovegrov1:

Sången låter mycket högt jämfört med resten. Sen vet jag inte om sången är mono eller om det är rumsljud eller om det är artificiellt dubbat på nåt sätt, men underliogt låter det. Onaturligt. Körerna är väldigt väldigt starka, och ganska skrikigt mixade.

--- Slut citat ---

Låten då, annars? Jag undantar då att allt inte sitter som man skulle önska. Love är vacker och stämningsfull om än inte - i mina öron - av samma kaliber som mycket annat du gjort. Jag är väl svagare för de mer trolska och suggestiva låterna i din sångbox. Men nej för tusan, den är inte svag alls och jag tycker den är viktig som en balans till andra låtar. Bara inte den låten på "skivan" jag skulle återvända till lika ofta.

Även jag kan höra en del Beatles i den och jag tycker nog till skillnad från andra inte bara det är så positivt. (Men ok jag är ju inte så svag för dem. När det blir för Beatles-tjusigt tröttnar jag lätt). Särkilt vid 3:36 och framåt blir det för mycket Beatlesinfluens. Nästan som en ripoff. Jag tror att du skulle kunna göra ett mer eget och personligt avslut på låten. Ta det för vad det är, bara min personliga åsikt  ;)

karl:
Emulator....tnx för lyssningen...kul att du gillar

"Du har också en försmåga att sjunga till stämningen....alltså att anpassa sitt uttryck till vad som sjungs. Tycker du är bättre än många på det!" tnx //:karl

Dåligt Gehör....ripoff på Beatles :P :lol: ....allvarligt, har aldrig tänkt i dom banorna och hör inte det själv....det kommer mer suggestiva framöver, men visst kan jag se skillnaden mellan mina andra låtar och den här och man har väl flera ådror eller influenser så det är väl en blandning som till slut utmynnar i låtarna.... tnx för ditt engagemange.... B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion