Forum > Demolåtar

karl-två låtar walking & love

(1/5) > >>

karl:
Sitter här och mixar (bort mig) :unsure:....en låt som jag fått hjälp med lite sång från pwayne och emser...ju längre jag sitter desto svårare blir det :unsure: så...gärna kritik på den

Låttitel:LOVE
Kompositör: karl
Medverkan: pwayne, emser
mp3 6,5 Mb
2007
Genre: vet ej
Status:färdig skiss
Länk:karlmusic.se/loveagain.mp3
Edit: en ny version där jag försökt få bättre balans i körerna men  nu kanske emser försvann helt :unsure: nytt försök tomorra

Och gärna kritik på denna  också :unsure:

Låttitel: walking
Kompositör: karl
mp3:a, 7Mb
2007
Genre: vet ej
Status: skiss
Länk:karlmusic.se/walking1.mp3

Harmonica mike:
Hej karl.
Lyssnar snabbt.Jag är alldeles för trött för att analysera.Återkommer med en utförlig kommentar...Okej en snabbis..På första,så är basen lite ooande,skär lite där.Den sista sång prylen du gör sticker ut lite för mycket,sänk den lite..

Lyssnar snabbt på 2:an också,sen hoppar jag i lådan.

Mvh
Micael

djonas:
love
Härlig låt...gillar sången på denna. Hade dock varit coolt om du panorerade ut körerna ännu mer så man tydligare hör att ni är flera på sång. Sången är överlag lite väl stark i volym, speciellt när ni sjunger allihop.
Trummorna låter helt ok fast de försvinner tidvis lite, framför allt på refrängerna. Snygga basgångarna. :)

walking
Känslosam låt, fina harmonier, bra sjungit även här. Gött när trummorna kommer in. Tycker den här mixen är mkt bättre.

Gött jobbat
Mvh / djonas


DåligtGehör:
Love:

Kommenterar bara ljudet. Först måste jag säga att jag förstår att det kan svårt att få till. Jag tycker det är svårt att ta på vad som inte är så lyckat med mixen (men man har ju ringa erfarenhet).

De enda jag kan säga är att jag upplever det som att det finns en del spretiga kontraster. Mycket bas i basen det finns något lite lätt vasst och hårt när sången går upp i registret både lead (din) och körerna. Däremot när du sjunger i lägre register är ljudet mer behagligt.

På något sätt låter allt lite inklämt i ett ganska litet rum med ett inte helt kuligt ljud.

Men vad man gör vetefan!

karl:
mike,jonas,dåligt gehör...tnx för öronen denna sena timme....ska kolla över alla reglar och försöka separera grejorna lite grann...tnx

lyssnar nu med lite distans morgonen efter och visst det finns en del att göra...tack för respons / karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion