Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - Darkness won´t win - En blues!

<< < (3/5) > >>

Asti:
Fint ös, snygga gitarrer och sång med fin feeling! Som vanligt alltså!  :)
Några reflektioner vid genomlyssningen:
- lite för centrerad ljudbild - den kunde gärna vara mer utspridd i stereoperspektivet
- lite ensidigt stick - kunde gärna haft någon mer harmoni  :rolleyes:
- trummorna behöver mer botten
- basen kan höjas en aning
- sången blir otydlig ibland - bra att ni lagt ut texten
- kompet borde sänkas något mer under sången alternativt något lugnare parti för att få mer dynamik
/Asti

spacetrucker:
Jo, låten har väldigt hög volym. Jämfört med allt annat jag har i mitt bibloitek så var jag tvungen att da ner på volymen i denna.
Var har du placerat Mike, tycker det låter som om han var lite till höger. Jag tycker att han kunde vara i mitten mer eller mindre mono och gitarrerna panorerade till höger och vänster.... eller nåt. Nu känns det lite trångt.
Jag brukar för det mesta ha virveln och hihaten ett litet snäpp vänsterut.

Med detta sagt vill jag dock tillägga att jag gillar låten, bra spelat och sjunget. Bra jobbat. En aning för mycket ingredienser kanske :unsure:

//Space

Harmonica mike:
Då skall vi se vad som sägs..

Många bra tips här,trycket,panoreringar etc.. Kanon tips alla. Liret och ylet sitter som en smäck japp,lite mixeri kvar det håller vi med om..Gurano har en ny mix på G så håll ut kära vänner och MEGA tack för återkoppling i låten det uppskattas enormt.

Ny mix kommer ..

Mike/Gurano

Gurano:
Ja som HM skrev så - tack för komments!
Här kommer en fil med ändringar - om ni orkar att lyssna igen.

Nu är mixen generellt lägre än förut, förflyttade kompguran något åt vänster och en slinggura åt höger. Sänkte även guror på några verser. Trummorna är lite spridda - tex cymbal åt ett håll och virvel åt ett annat. Basen är tydligare (för tydlig?). Sång är i mitten - även munspelet.
Vi är lite osäkra på bastrumme/basnivå och frekvens?
/G

Your browser does not support the audio element.

Marsall:
Tycker att trummorna har försvunnit långt bak i mixen Men sången är in the käft bra :D Kanske ta bort lite reverb på helhetenkompet o höjja trummorna lite mer?
kan vara mina öron som kvartat till så här på fredagsmyset :D Annars bra nedtaget av kompet vid sångtillfällena :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion