Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - Darkness won´t win - En blues!
Gurano:
Ja då var vi i farten igen.
Denna gången har vi gjort en blues som vi gärna tar emot era tankar på.
/Gurano & H Mike
Your browser does not support the audio element.
Darkness won´t win
Swimming in an Ocean and The Moon lights up my way
and I don´t "wanna" reach the bottom it always taste like an ashtray
yeah you can´t reach the stars looking at the floor in a bar
There´s a black cloud that hide the light from The Moon (over my head)
Yeah there´s a black cloud that hide the light from The Moon (oh that´s what I said)
and if you don´t watch your back it "gonna" hide your light soon
Chorus/E-bow
Darkness won´t win Darkness won´t win yeah the darkness won´t win
Oh can´t you hear me yeah the darkness won´t win
Im "gonna" flagg on´ for a long ride it gonna take me downsouth
Im "gonna" flaggin´ for a long ride it gonna take me downsouth
and I want you to drive the car `cause I don´t need another star
Well we better keep on rocking while we headin´downsouth
we getting closer to the river where the blues came to Life
So let´s get together the dark won´t win
Marsall:
Bra bluesat boys skönt disharmoniskt brake vid 2.0 :) Vid typ 3.07 är jag där igen med mitt braketips :D Ta ner beatet/kompet där o Hm kan go närhet med sången o gnussa lite med publikum
O sen go wild into the kakel ..Låten behöver stanna upp o vila o sen påt igen som prästen sa :) Blues on !
Henric:
Blues är gött - fint lir pojkar!
Lite tankar efter första lysset - bitvis svårt att uppfatta texten, bitvis inte, lägg gärna upp texten i tråden....tycker det låter ok, kanske unset mycket reverb alternativt för lång reverbtid på sången....en smaksak oxå naturligtvis....slutet kändes rumphugget och inte särskilt bluesigt....
Eddi:
Fullt klös hedenhös på allt, trevlig med en så uttömmande blues där allt från trummor bas gura harmonica och röst sitter perfa - grattis. :)
Trodde att det var nån överstyrning men det verkar vara min anläggning som är glapp. :D
Gurano:
--- Citat från: Marsall skrivet 07.04.2018, 19:51:29 ---Bra bluesat boys skönt disharmoniskt brake vid 2.0 :) Vid typ 3.07 är jag där igen med mitt braketips :D Ta ner beatet/kompet där o Hm kan go närhet med sången o gnussa lite med publikum
O sen go wild into the kakel ..Låten behöver stanna upp o vila o sen påt igen som prästen sa :) Blues on !
--- Slut citat ---
Tackar
Kul att du gillar. Vet inte själv om jag tycker att det behövs ett nedtag av beatet - men jag ska snacka med HM. Man vet aldrig :)
--- Citat från: Henric skrivet 07.04.2018, 20:50:51 ---Blues är gött - fint lir pojkar!
Lite tankar efter första lysset - bitvis svårt att uppfatta texten, bitvis inte, lägg gärna upp texten i tråden....tycker det låter ok, kanske unset mycket reverb alternativt för lång reverbtid på sången....en smaksak oxå naturligtvis....slutet kändes rumphugget och inte särskilt bluesigt....
--- Slut citat ---
Jag ska be HM lägga upp texten.
Jo jag har lite funderingar kring reverbet på sången - men vi får se vad fler säger...och framförallt vad HM säger :)
Jo slutet kan nog vara annorlunda - ska fundera på det.
--- Citat från: Eddi skrivet 07.04.2018, 21:01:05 ---Fullt klös hedenhös på allt, trevlig med en så uttömmande blues där allt från trummor bas gura harmonica och röst sitter perfa - grattis. :)
Trodde att det var nån överstyrning men det verkar vara min anläggning som är glapp. :D
--- Slut citat ---
Ja denna öser på. Tanken är att den ska gunga på/vagga in lyssnaren i en känsla.
Tack för era tankar
Gurano/HM
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida