Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - Darkness won´t win - En blues!
Harmonica mike:
Och här kommer då texten på begäran,flytta upp den G till ditt första inlägg..Fixat.
Harmonica mike:
Bra tips ni bjöd på boys,jag har satt G i arbete och själv åker jag ut till stugan i kalasvädret :P :D
Det glider in en ny mix vad det lider,med några av era brillianta tips..
Nu stugan
Mike
Leif:
Riktigt snygg låt!
Får en schyst live-känsla över mixen. Det har sina för och nackdelar. Instrumenten har en tandens att gröta ihop sig lite mer, men ljudbilden blir större.
Som att ni står på en scen och framför låten. Det är jäkligt coolt ändå.
Väldigt bra prestationer från er sida. Toppklass!
Ser fram emot nästa mix. :)
/Leif
Gurano:
--- Citat från: Leif skrivet 08.04.2018, 21:01:50 ---Riktigt snygg låt!
Får en schyst live-känsla över mixen. Det har sina för och nackdelar. Instrumenten har en tandens att gröta ihop sig lite mer, men ljudbilden blir större.
Som att ni står på en scen och framför låten. Det är jäkligt coolt ändå.
Väldigt bra prestationer från er sida. Toppklass!
Ser fram emot nästa mix. :)
/Leif
--- Slut citat ---
Tack så mycket
Jo ljudbilden kan nog ge en känsla av live - så är det.
Tack för lyss och komment
/G
Nu har jag gjort lite ändringar efter era råd och efter HMs råd.
Jag har lagt munspelet svagt åt vänster och en slinggura under munspelspartierna något åt höger. Sänkte munspelet ett snäpp och tagit bort en del reverb på sången. Sänkte guror och sång på 3e versen. la till en liten förlängning oxå.
Funkar det?
Your browser does not support the audio element.
Kornstad:
Skön låt och sköna prestationer rakt igenom, men jag skulle nog vilja "tona ned" låten en liten aning.
Dels volymmässigt, där den pumpar redigt ur högtalarna trots sänkt volym och det känns lite för tilltryckt för min smak.
Sedan skulle jag nog vara lite mer sparsmakad med kompet på valda ställen genom låten, samt kanske sänka det ngt i volym, för att få lite mer dynamik och känsla.
Just nu ligger allt samtidigt och lirar hela låten igenom nästan och allt hörs tydligt (bra mixning på den biten), så det blir väldigt mycket som händer konstant.
Men det är egentligen en ren smaksak så det gör man ju som man vill och andra säger troligtvis raka motsatsen till det jag skrivit. Har inte läst alla komments.. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida