Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - Darkness won´t win - En blues!

<< < (4/5) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Marsall skrivet 13.04.2018, 19:45:14 ---Tycker att trummorna har försvunnit långt bak i mixen Men sången är in the käft bra :D Kanske ta bort lite reverb på helhetenkompet o höjja trummorna lite mer?
kan vara mina öron som kvartat till så här på fredagsmyset :D Annars bra nedtaget av kompet vid sångtillfällena :)

--- Slut citat ---

Yo bro..Efterlängtad kommentar/återkoppling  :wub:

Ok trummorna höjas..Men bara virveln va? Hos mig går bastrumman igenom lite lite för starkt,möjligen en snutt mer virvel isåfall..Vi är väl nästan framme vid att kunna equalizera fram det sista finslipet frekvensmässigt tror jag. Iofs,virveln kan ju vara svår att hitta i frekvens träsket..Men tar det under övervägande.
Sången går fram,japp men nästans nästan så jag skulle vilja ha en pytte sänkning där då kryper trummorna fram lite också,lite winwin på det..Men små justeringar för att inte förstöra,vi är rätt nära nu..

Edit: Tog en lyssning till i lurarna,sänk sången lite och höj virveln ett litet litet snäpp så tror jag att vi har den G..Sedan upp med låten i första posten då den versionen inte verkar funka..Jag fick inget ljud ur spelaren där..

Mike

Gurano:
Marsall: Tackar för lyss och synpunkter. Gjort lite åtgärder (se HM nedan)

HM: Sagt och gjort - virvel höjd ett litet snäpp och sång sänkt ett litet snäpp :)
/G

Your browser does not support the audio element.

Marsall:
Sådärja! där satt den :D B)

Asti:
Ja, nu känns nivåerna OK!
Svänger fint!
/Asti

Henric:
Lyssnade på denna igen och läste i tråden - har gått framåt! Bra jobbat - panorering is da shit! Helt annan bredd i mixen nu och gitarr och munspel kompletterar varandra mer än konkurrerar med varandra! Finns dom som hävdar att desto mer lågfrekvent ett ljud/instrument är desto mer centrerat i mixen bör det vara......

Mvh Henric 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion