Forum > Färdiga produktioner

MaxB - You Are Never Alone

<< < (5/9) > >>

Roffe H:
Underbart munspel, hör att jag måste träna mer...vilket sug Max...låten växer hela tiden.  :)
/Roffe H

HasseFX:
Stökigt var det...  :rolleyes:  Men j-vlars så'nt uttryck och pipa du har, Max!  :wub:

Eddi:
Kul med Porcaro-filmen. Jag o Perre startade vårt band i källaren på vårt hyreshus i ett skyddsrum där vi snodde elen från taklampan. Både ville vi vara trummisar men Perres morsa köpte helt oväntat en virvelkagge med riktiga trumpinnar och allt. Kampen var avgjord och tur är väl det jag hade aldrig fixat Porcaro- riffet. Perre lärde sig allt han kunde komma över - paradidlar och prylar sen sökte han upp dåtidens svenska bästa trummis för att få lektioner, han bad Perre lira lite, sen sa han och vad tror du att jag kan lära dig? Det blev inga lektioner och en snopen Perre vände hemåt mot trumsetet igen  :D
Munspel kommer jag inte ens försöka lära mig då ropar jag på dig....

Emulator:
Snyggt!

Inget att anmärka på, däremot är låten så bra att du skulle ta in andra människor på kör, det blir så otroligt mycket snyggare än att man har sig själv massa gånger!

Sen kan man ju yxa till looparna fast de e audio oxo.

Men otroligt vad du utvecklats helt klart. Kul att ha följt med, och vem säger att man inte kan lära en gammal hund?

:)

bra!

MaxB:
Nu har jag fått ett trumspår av Lazarus och ersatt loopen med Lasses trummor. Tog bort Cabasan men behöll tamburinen.

--- Citat från: Roffe H skrivet 08.11.2016, 23:45:50 ---Underbart munspel, hör att jag måste träna mer...vilket sug Max...låten växer hela tiden.  :)

--- Slut citat ---

Finns olika sätt att spela munspel på. Jag gillar att spela få toner och försöka förmänskliga dem, som du gör med saxofonen!

--- Citat från: HasseFX skrivet 11.11.2016, 18:27:13 ---Stökigt var det...  :rolleyes:  Men j-vlars så'nt uttryck och pipa du har, Max!  :wub:

--- Slut citat ---

Tack Hasse, det är fantastiskt kul att rösten blivit ett till instrument, som går att använda.

--- Citat från: Eddi skrivet 11.11.2016, 19:10:48 ---Kul med Porcaro-filmen. Jag o Perre startade vårt band i källaren på vårt hyreshus i ett skyddsrum där vi snodde elen från taklampan. Både ville vi vara trummisar men Perres morsa köpte helt oväntat en virvelkagge med riktiga trumpinnar och allt. Kampen var avgjord och tur är väl det jag hade aldrig fixat Porcaro- riffet. Perre lärde sig allt han kunde komma över - paradidlar och prylar sen sökte han upp dåtidens svenska bästa trummis för att få lektioner, han bad Perre lira lite, sen sa han och vad tror du att jag kan lära dig? Det blev inga lektioner och en snopen Perre vände hemåt mot trumsetet igen  :D
Munspel kommer jag inte ens försöka lära mig då ropar jag på dig....

--- Slut citat ---

Storyn om Perre som ville lära sig mer och bli bättre men inte hittade nån i Sverige som kunde visa honom mer, är bra!
Ropa du, så kommer jag med munspelet...  :P

--- Citat från: Emulator skrivet 12.11.2016, 16:16:55 ---Snyggt! Inget att anmärka på, däremot är låten så bra att du skulle ta in andra människor på kör, det blir så otroligt mycket snyggare än att man har sig själv massa gånger!
Sen kan man ju yxa till looparna fast de e audio oxo.
Men otroligt vad du utvecklats helt klart. Kul att ha följt med, och vem säger att man inte kan lära en gammal hund?
bra!

--- Slut citat ---

Kommer med stor sannolikhet kör från annat håll.
Trumlooparna är istället för tillyxade, helt enkelt ersatta. En traditionell trummis spelar "live".
Utveckling är kul!

Har förresten slängt upp mina låtar från 2008-2014 (hittills) via www.routenote.com så att de ska finnas tillgängliga på Spotify och iTunes framåt december. Passar samtidigt på att byta "artistnamn" från MaxB, eftersom det finns en rappare som heter "Max B" som ger flest träffar om man söker på internet och Spotify. Så, jag har hittat ett artistnamn jag är ensam om - och som bara ger ungefär hundra träffar, då man söker via google.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion