Forum > Färdiga produktioner
MaxB - You Are Never Alone
MaxB:
LÅTNAMN: You Are Never Alone
ARTIST/GRUPP: MaxB
GENRE: Soul
LÅTLÄNGD: 4.19
KOMPOSITÖR: MaxB
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE: Lazarus på trummor - Plinka på 5 av 12 körstämmor
INSPELNINGSÅR: 2016
FORMAT: mp3
You Are never alone
Text o Musik: Max Backström 2013-01-18
2016-11-06 Soul ||: Em Hm Am Hm7 :|| Refräng: ||: C D Hm Em :|| C D Em
- Vers 1: ||: Em Hm Am Hm7 :||
You travel to foreign places - You think you're far from home
You feel you miss all the friendship - you have back home
- Ref: ||: C D Hm Em :|| C D Em
It's the same old song - better join and sing along
It's the same old song - it goes, on and on and on
It's the same old song - it goes, on and on
- Munspel 2 svängar
- Vers 2: ||: Em Hm Am Hm7 :||
You loose grip of reality, you have nowhere to go
You miss all the friendship, you have back home
It's time to realize, you're not alone
It's time to realize, you are never alone
- Kör-parti: ||: Em Hm Am Hm7 :||
Never alone (Nah, you are never)
Never alone (so true, so true)
- Munspel 2 svängar
- Vers 3: ||: Em Hm Am Hm7 :||
You hear music from a bar, you can tell, it's not that far
You go there, and listen become a part of it all
It's the same old song - it goes on and on
- Munspel 4 svängar ||: Em Hm Am Hm7 :||
- Refräng: ||: C D Hm Em :|| C D Em
It's time to realize, you have friends where ever you are
It's time to realize, you have friends where ever you are
You are never ever alone.
http://max.shivas.se/music/MaxB_YouAreNeverAlone_20161114_All.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YouAreNeverAlone_20161114_All.mp3[/mp3]
Henric:
Det är Soul med stort S - gött!
Enligt mitt tycke är trummorna lite långt bak, sången något stark, tycker det är lagom med reverrb, jag hade jobbat mer med de-esser ev eq vid ca 7000hz och kanske också ett highass filter för att få bort lite stickig diskant - grymt bra sånginsats och munspelsliret är suveränt!
Jag gillar gitarrljudet, hade kanske gjort sej med ett plate reverb, upplever den lite torr - men det är ju tycke och smak som sagt!
Körerna/stämmorna går nog att flytta bakåt i bilden också - låter som jag bara klagar men jag gillar låten/texten och insatserna, ytterst souligt och förtjänar mera ljudpill!
Mvh Henric
Roffe H:
Bra Max, mycket soul, lagom reverb på sången, kanske lite stark, trummorna kan du öka på lite lagom. Sköna gitarrer, sång stämmor och kör och munspel så klart (bra sug där) Fin låt. :)
/Roffe H
Plinka:
Shit Max, vad du har utvecklats genom åren -vilken hög nivå du håller! Detta är riktigt bra och du har verkligen soul i ditt uttryck. Jag har egentligen inget i mixen att klaga på i den lyssning jag har nu, men kommer att tänka på, att om du vill få ännu mera själ i låten så skulle det vara att blanda in andra röster i kören, det skulle göra den ännu mera levande. Well done.
MaxB:
Lagt en till kompgitarr (en på varje sida nu -19 respektive +19 i panoreringen) och gjort några volymjusteringar på olika instrument och röster
--- Citat från: Henric skrivet 06.11.2016, 11:45:23 ---Det är Soul med stort S - gött!
Enligt mitt tycke är trummorna lite långt bak, sången något stark, tycker det är lagom med reverrb, jag hade jobbat mer med de-esser ev eq vid ca 7000hz och kanske också ett highass filter för att få bort lite stickig diskant - grymt bra sånginsats och munspelsliret är suveränt!
Jag gillar gitarrljudet, hade kanske gjort sej med ett plate reverb, upplever den lite torr - men det är ju tycke och smak som sagt!
Körerna/stämmorna går nog att flytta bakåt i bilden också - låter som jag bara klagar men jag gillar låten/texten och insatserna, ytterst souligt och förtjänar mera ljudpill!
--- Slut citat ---
Plockat upp trummorna i volym och lagt på lite kompression, bra eller dåligt?
Sänkt volymen och minskat på kompressor på leadvocal (tror jag). Fortfarande essigt?
Highpass används förvirrande nog åt andra hållet, du menar troligen ett lågpassfilter (låga frekvenser får passera och skär höga frekvenser).
Reverb hmm, får låta den vila ett tag, det finns ett svagt ekosvar på gitarrer, synkat med 120bpm.
Försökt at flytta kören genom att skära bort lägre och högre frekvenser men också mer reverb. Vet inte om det blev bra...
Tack för suveräna synpunkter och tips!!!
--- Citat från: Roffe H skrivet 06.11.2016, 12:06:11 ---Bra Max, mycket soul, lagom reverb på sången, kanske lite stark, trummorna kan du öka på lite lagom. Sköna gitarrer, sång stämmor och kör och munspel så klart (bra sug där) Fin låt. :)
--- Slut citat ---
Sänkt sången och ökat trummorna, tror jag... :lol:
Och övat mer på munspelet för att försöka hitta de toner jag egentligen vill... B)
--- Citat från: Plinka skrivet 06.11.2016, 12:11:54 ---Shit Max, vad du har utvecklats genom åren -vilken hög nivå du håller! Detta är riktigt bra och du har verkligen soul i ditt uttryck. Jag har egentligen inget i mixen att klaga på i den lyssning jag har nu, men kommer att tänka på, att om du vill få ännu mera själ i låten så skulle det vara att blanda in andra röster i kören, det skulle göra den ännu mera levande. Well done.
--- Slut citat ---
Tack Plinka, jag bugar med handen på hjärtat!
Jag borde självklart fråga dig, då det är dags att lägga körer. Tror du att du har tid om jag ber dig?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida