Forum > Färdiga produktioner

MaxB - You Are Never Alone

<< < (4/9) > >>

Plinka:

--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2016, 20:44:22 ---

--- Citat från: Plinka skrivet 06.11.2016, 12:11:54 ---Shit Max, vad du har utvecklats genom åren -vilken hög nivå du håller! Detta är riktigt bra och du har verkligen soul i ditt uttryck. Jag har egentligen inget i mixen att klaga på i den lyssning jag har nu, men kommer att tänka på, att om du vill få ännu mera själ i låten så skulle det vara att blanda in andra röster i kören, det skulle göra den ännu mera levande. Well done.

--- Slut citat ---

Tack Plinka, jag bugar med handen på hjärtat!
Jag borde självklart fråga dig, då det är dags att lägga körer. Tror du att du har tid om jag ber dig?

--- Slut citat ---
Haha, ibland aktar man sig för att skriva såna kommentarer då man riskerar att ge sig själv en arbetsorder, men nu var det värt risken ;) Jo, men jag kollar på det, mot slutet av veckan föhoppningsvis ;) Allt för konsten!

Toby:
Riktigt snyggt i verserna här. Gillar munspelet mycket, laidback och coolt. Reffen blir i mina öron lite mainstream. Sista It´s the same old song låter inte som om du får nog med luft. Ta bort några ord ex. bara Same song that goes on. Kanske också dubbla sången i versen för att få den lite fetare. Lite variation i trumspelet skulle heller inte skada. Fint med tamburinen på slutet. Men överlag behaglig lyssning!/Toby

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 08.11.2016, 13:35:44 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2016, 20:44:22 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 06.11.2016, 12:11:54 ---Shit Max, vad du har utvecklats genom åren -vilken hög nivå du håller! Detta är riktigt bra och du har verkligen soul i ditt uttryck. Jag har egentligen inget i mixen att klaga på i den lyssning jag har nu, men kommer att tänka på, att om du vill få ännu mera själ i låten så skulle det vara att blanda in andra röster i kören, det skulle göra den ännu mera levande. Well done.

--- Slut citat ---
Tack Plinka, jag bugar med handen på hjärtat! Jag borde självklart fråga dig, då det är dags att lägga körer. Tror du att du har tid om jag ber dig?

--- Slut citat ---
Haha, ibland aktar man sig för att skriva såna kommentarer då man riskerar att ge sig själv en arbetsorder, men nu var det värt risken ;) Jo, men jag kollar på det, mot slutet av veckan föhoppningsvis ;) Allt för konsten!

--- Slut citat ---

Ja, det var du som föreslog det! :-)
Vill du ha någon stereofil från mig som wave eller ska vi hoppas att befintlig mp3:a kan fungera för dig...
Om inspelningen blir osynkad pga en header i början av mp3:an kan jag ställa det tillrätta manuellt medelst lyssning då jag får några spår av dig.
Sjung minst två körstämmor men gärna någon/några till om du känner för det. Och sjung vad du vill, var du vill. Jag använder gärna vad jag vill!  :P

--- Citat från: Toby skrivet 08.11.2016, 18:41:03 ---Riktigt snyggt i verserna här. Gillar munspelet mycket, laidback och coolt. Reffen blir i mina öron lite mainstream. Sista It´s the same old song låter inte som om du får nog med luft. Ta bort några ord ex. bara Same song that goes on. Kanske också dubbla sången i versen för att få den lite fetare. Lite variation i trumspelet skulle heller inte skada. Fint med tamburinen på slutet. Men överlag behaglig lyssning!/Toby

--- Slut citat ---

Reffen är mainstream, så att folk till och med kan sjunga med. Och jag hoppas det börjar med Plinka.
Ska se om jag får till någon förändring på reffens text, tappa luften vill man ju inte. Ska kolla dina förslag.
Att dubbla sången i versen vill jag nog inte. Vill ha skillnader med en sångröst kontra flera. Och det är nog inte lätt för nån annan att hitta fraseringarna jag gör. Har själv mycket jobb med att sjunga samma sak i en andrastämma. Som hjälp tittar jag (visuellt) på leadsång-spåret (som jag förstorat i Cubase) samtidigt som jag sjunger, för att se var ett ord eller en stavelse börjar och slutar. Ibland samtidigt som jag kollar i sångtexten på ett papper, framför skärmen...

Jag vill speciellt tacka Gurano som inte gillade hihat-spelet i loopen och nu menar du också (med all rätt) att trummorna behöver variation.
Men framförallt var det Gurano som fick mig att tänka till. Inatt vaknade jag och kom på att jag faktiskt kan fråga min absoluta favorit-trummis, om han vill lägga trummor på den här. Har fått följande svar:
Ah. En gammal hederlig Porcaro-shuffle :)
Visst kan jag det.

I believe in music!   :wub:

Jag googlade på "Porcaro-shuffle" och här är första träffen:

Wernborg:
Fin låt. Du är grym på munspelet Max. Mycket fint.

Håller med Gurano om trummorna. Sjukt störiga efter ett tag. Tror inte de behöver vara så intensiva heller även om de spelas om manuellt. I början eller kanske alla verser räcker det säkert med raka åttondelar på hihat. Lite a la amerikanska ballader, och så kan det växa till sig i refrängerna.

Gött jobb!

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.11.2016, 22:27:35 ---Fin låt. Du är grym på munspelet Max. Mycket fint.
Håller med Gurano om trummorna. Sjukt störiga efter ett tag. Tror inte de behöver vara så intensiva heller även om de spelas om manuellt. I början eller kanske alla verser räcker det säkert med raka åttondelar på hihat. Lite a la amerikanska ballader, och så kan det växa till sig i refrängerna.
Gött jobb!

--- Slut citat ---

Angående munspelet, kan bättre men ids inte träna och öva mer. Men spelet har utvecklats till att minimeras.
Vill använda få toner men få den mänskliga - något Roffe H berättat att han övat mycket på, med saxofonen.

Och trummorna ligger nu i Lazarus händer!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion