Forum > Färdiga produktioner

MaxB - You Are Never Alone

<< < (3/9) > >>

MaxB:
Har idag på förmiddagen smugit in en cabasa och en tamburin och hoppas de inte tar över för mycket eller är för otajta.
Har sänkt kören lite och eq:at ner diskant på munspel och eq:at upp basfrekvens på detsamma.

--- Citat från: equality skrivet 06.11.2016, 23:05:37 ---Snyggt! Soulig reggae eller reggig soul. Gungar snyggt. Körer, gitarr och munsoel(!) imponerar särskilt. En medelåtta hade inte skadat. Inte medelmåtta alltså utan ett stick, middle eight. Kul att lyssna häri gen lång frånvaro, märker att det utvecklas här och där.  :)

--- Slut citat ---

Ja, lite reggaegitarr blev det också på "högerkompet".
Jag vill inte ändra monotonin med återkommande ackord på det här sättet. Därför lägger jag inte in en medelåtta som ändrar den saken. Tack för utveckling, det är kul!

--- Citat från: Eddi skrivet 07.11.2016, 01:27:36 ---
--- Citat från: equality skrivet 06.11.2016, 23:05:37 ---Snyggt! Soulig reggae eller reggig soul. Gungar snyggt. Körer, gitarr och munsoel(!) imponerar särskilt. En medelåtta hade inte skadat. Inte medelmåtta alltså utan ett stick, middle eight. Kul att lyssna häri gen lång frånvaro, märker att det utvecklas här och där.  :)

--- Slut citat ---
Ja mannen med stor SOUL här och ingen medelmåtta men han är ju en nollåtta fast med lantlig anknytning - borde räcka bra det och det gör det snyggt lirat och återhållet! Körerna kan gott få lite ännu lite mera hjälp skulle bli häftigt.
Bra Maxen :D

--- Slut citat ---

Tack Eddi, får se om Plinka upptäcker min förfrågan högre upp.

--- Citat från: Marsall skrivet 07.11.2016, 10:10:32 ---Finfint. din klart bästa mix jag hört ..allt ligger riktigt bra panorerat o inga filtar på nånting heller  (vintertid nu också  :) )
Skall det va nåt? Yttepytt närmre på leaden (men inte högre i volym) o liite mer körbredd ..MEN nu snackar vi yttepytte så det knappnålshuvudet kan man lika gärna baka snögube av inget o bry sig om ..Men kanske i en version 2 när man vill rocka mer gospel ?.. Bra so(u)lat !!

--- Slut citat ---

Kul med bästa mix! Missade att yttepytta på leaden men det kan vara bra att göra i nästa mix. Tack för tips!
Öka körbredd, hmm ska testa det också.... Nu ligger sex-sju körmedlemmar ungefär på L50 L30 L15 C R15 R30 R50 och de längst ut är inte med hela tiden då de närmare mitten sjunger. Tack för bra input!

--- Citat från: Roffe H skrivet 07.11.2016, 11:43:50 ---Kanonmix, du frågade om s-ljud, same - "i same old song", kanske, men hade du inte nämnt detta, hade jag nog inte tänkt på det.

--- Slut citat ---

Ska lyssna på senaste mixen vad jag hör. Mina öron har ju tappat en del i de högre registren...

--- Citat från: bjurte skrivet 07.11.2016, 12:18:47 ---Snygg låt Maxen. Kanske att du kunde putta upp trummisen en liten gnutta till, och kanske att det sköna kören ligger lite-lite för högt.
Men det funkar ganska bra så här oxo!

--- Slut citat ---

Trummis ännu mer, hmm ska lyssna och kolla vad jag tycker. Har sänkt kören lite i förmiddagens mix.

Så underbart det är att hålla på med musik, det är så himla kul och inspirerande.

Henric:
Här händer det grejor! Klart mkt bättre - körerna har blivit mkt bättre!

Henric

Gurano:
en av dina bättre men jag tycker att trummisens spelande på hihaten hela tiden är riktig jobbigt och den förstör /G

MaxB:

--- Citat från: Henric skrivet 07.11.2016, 17:11:09 ---Här händer det grejor! Klart mkt bättre - körerna har blivit mkt bättre!

--- Slut citat ---

Bra. Tack

--- Citat från: Gurano skrivet 07.11.2016, 18:20:20 ---en av dina bättre men jag tycker att trummisens spelande på hihaten hela tiden är riktig jobbigt och den förstör /G

--- Slut citat ---

Tack. Det är försent att ändra på trummisens hihatspel nu.
Han har redan förvandlats till en loop.

spacetrucker:
Bra låt, en av dina bättre faktiskt :)
-men... loop-trummisen är lite långrandig och "s"-ljuden är lite grötiga
-men men... det stör mig nog inte egentligen
-och... hammonden på slutet gillas ^_^

Kul att iaktta hur olika vi alla jobbar. Där som du t ex (tycker jag) jobbar med känslan och gitarren sitter jag och pillar på vartenda jädrans lilla virvel och cymbalslag :wacko:

//Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion