Forum > Demolåtar
Asti - Here comes the sun
Asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 02.03.2016, 16:11:31 ---Underbar version :P
Men kan inte låta bli tanken på ljust stråk i ljudbilden, det skulle kunna lyfta den här ytterligare ett snäpp?
Men det är jättefint så här oxå.
Bra :D
/Marre
--- Slut citat ---
Jag har ju med stråkar, men dom är inte särskilt ljusa!
Försökte hitta liknande dom Beatles använde...
Ska fundera på om dom kanske skulle vara lite ljusare!
Tack igen för feedback!
/Asti
Jocke:
Det här va ju kul men jag blir också stressad... ;) Så kan det gå. ^^ Gillar din sång o gotarrspel som vanligt men tycker det ärr lite för "fett" eller "vått" - gör den enkel o avskalad så blir den fant-Asti-sk! :)
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 02.03.2016, 20:44:43 ---Det här va ju kul men jag blir också stressad... ;) Så kan det gå. ^^ Gillar din sång o gotarrspel som vanligt men tycker det ärr lite för "fett" eller "vått" - gör den enkel o avskalad så blir den fant-Asti-sk! :)
--- Slut citat ---
Jaså du blir också stressad!? :D
Med för "fett" antar jag att du menar för mycket i ljudbilden..? Kanske även för mycket reverb....?
I det här fallet vill jag göra den så nära originalet som jag kan, så jag behåller arret som det är.
Tack för din feedback! Ska fundera på reverbet!
/Asti t.f. stressmoment
Marsall:
Om man tiltar trummisen ja knuffar av honom från trumstolen :D så blir det mjukt o fint i lyssen skulle jag nog tro Hörde väl nån fras som lät liite snabb Men inget att bry sig om :).. håller med om stressen ..Nu är trummorna väldigt anonyma ingen kagge som håller ihop det hela heller .så det kan ju vara där som felet ligger ?stressen?.. Annars finemang! :D
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 03.03.2016, 15:08:36 ---Om man tiltar trummisen ja knuffar av honom från trumstolen :D så blir det mjukt o fint i lyssen skulle jag nog tro Hörde väl nån fras som lät liite snabb Men inget att bry sig om :).. håller med om stressen ..Nu är trummorna väldigt anonyma ingen kagge som håller ihop det hela heller .så det kan ju vara där som felet ligger ?stressen?.. Annars finemang! :D
--- Slut citat ---
Har nog inte lagt tillräckligt jobb på trummorna, men känner i nuläget att jag inte
klarar att göra om dom. Tror att det blir lite för påfrestande för öronen.
Just nu får det nog inskränka sig till att justera nivåer och ev lite eq:ande....
Men jag samlar på mig era synpunkter och kanske kan omsätta dom lite längre fram!
Tack för din feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida